Άν και ο καμβάς επιχειρηματικού μοντέλου τείνει να ταυτιστεί από πολλούς με τις startup, ιδιαίτερα στο χώρο της τεχνολογίας και της πληροφορίας, στην πραγματικότητα είναι ένα επιχειρηματικό εργαλείο για την αποτύπωση ή περιγραφή, αξιολόγηση και βελτίωση του επιχειρηματικού μοντέλου οποιασδήποτε επιχειρηματικής προσπάθειας.
Το άρθρο που ακολουθεί βασίζεται εν μέρει σε εργασία του «εφευρέτη» του Business Model Canvas, Alex Osterwalder, με...
Ο τρίτος τομέας αποτελεί ένα άκρως ελπιδοφόρο πεδίο για την αντιμετώπιση προβλημάτων που απορρέουν από την πρόσφατη εξέλιξη των κοινωνικών και οικονομικών συστημάτων. Η διεθνής εμπειρία έχει αποδείξει ότι οι οργανώσεις της Κοινωνικής Οικονομίας είναι σε θέση να παρέχουν «ευφυείς» λύσεις στις κοινωνικές και άλλες ανάγκες σε τοπική/εθνική κλίμακα που δεν καλύπτονται από το κράτος ή την αγορά. Σε όλες τις χώρες που λειτουργεί, η κοινωνική οικονομία ή «οικονομία της αλληλεγγύης» εξυπηρετεί...
Παιχνίδια; Στη δουλειά; Ερωτήσεις συνοδευόμενες από έκφραση απορίας και έκπληξης. Κάπως έτσι αντιδρούν οι περισσότεροι όταν ακούσουν για το “gamification”. Η αντίδραση αυτή προξενείται κυρίως από την λανθασμένη αντίληψη του όρου αυτού η οποία τείνει να ταυτίζει το παιχνίδι με τη μηχανική των παιχνιδιών.
Άρα τι είναι το gamification;
Gamification...
Το σημερινό μας άρθρο έχει ως αντικείμενο την στρατηγική σύμφωνα με την οποία μπορούμε να δομήσουμε την επιχειρησιακή μας δομή και κουλτούρα. Η σπουδαιότητα των 2 προαναφερθέντων εννοιών αντανακλάται σε πρόσφατες έρευνες οι οποίες δείχνουν ως τρίτο (μετά τις αποδοχές και την προοπτική εξέλιξης) παράγοντα επιλογής ή αλλαγής στην εργασίας μας, το εργασιακό κλίμα.
Θα ξεκινήσουμε εξετάζοντας τις σχολές εσωτερικής δομής και...