Rejoin.gr - Εργασία & Απασχόληση Άρθρα

rejoin arthro googlemistika koukouvisΈνα από τα σημαντικότερα εργαλεία που έχουμε στον ιστό για να αναζητήσουμε θέσεις ή πληροφορίες για εργασία είναι η μηχανή αναζήτησης της Google. Χρησιμοποιούμε την Google για να βρούμε θέσεις εργασίας, αλλά κυρίως για να βρούμε πληροφορίες για προγράμματα εργασίας ή ειδήσεις που αφορούν την απασχόληση ή προγράμματα για τους νέους επιχειρηματίες. Το μεγαλύτερο μέρος των αναζητήσεων στην Google γίνεται βάζοντας απλώς τους όρους αναζήτησης στην κεντρική μπάρα που μας δίνει η Google στην αρχική της σελίδα.

Η απλή αναζήτηση θα μας φέρει τα αποτελέσματα σε μια σειρά ταξινόμησης. Τα κριτήρια με τα οποία η Google δημιουργεί αυτήν τη σειρά είναι πάνω από 200 και τον τρόπο και το βάρος που έχει το κάθε κριτήριο δεν το αποκαλύπτει ούτε καν η ίδια η εταιρία. Η Google προσπαθεί να ταξινομήσει αυτά τα αποτελέσματα με τέτοιο τρόπο που να φέρνει στις πρώτες σειρές αυτές τις ιστοσελίδες που κρίνει η ίδια ότι είναι πιο σημαντικές για τους όρους αναζήτησης που χρησιμοποιήσαμε. Όσον αφορά, όμως, τα θέματα απασχόλησης και εργασίας υπάρχουν δύο σημαντικά μειονεκτήματα. Το πρώτο είναι το μεγάλο πλήθος των αποτελεσμάτων. Το δεύτερο μειονέκτημα είναι ότι η σειρά των αποτελεσμάτων συνήθως είναι ανώφελη, επειδή τα καλύτερα και πιο επίκαιρα αποτελέσματα μπορεί να βρίσκονται αρκετά πίσω από τις πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων.

Αυτά τα προβλήματα αλλά και αρκετά άλλα μπορούμε να τα λύσουμε με τη σύνθετη αναζήτηση που μας παρέχει η Google και όχι με την απλή αναζήτηση που χρησιμοποιεί η πλειονότητα του κόσμου. Η “σύνθετη αναζήτηση” είναι μια επιλογή μου μας δίνεται αφού κάνουμε πρώτα μια απλή αναζήτηση. Την επιλέγουμε από το μενού που ανοίγει στο εικονίδιο με το γρανάζι (πάνω δεξιά στην σελίδα αναζήτησης).

Θα δούμε τώρα τα πιο βασικά στοιχεία, τις 4 πρώτες επιλογές αναζήτησης που παρουσιάζονται στη σελίδα με τη σύνθετη αναζήτηση:
Όλες αυτές οι λέξεις: αυτό το πεδίο λειτουργεί όπως το πεδίο στην απλή  αναζήτηση. Περιέχει όλους τους όρους αναζήτησης. Συνεπώς, όταν κάνουμε μια απλή αναζήτηση βάζοντας στο πεδίο τις λέξεις “Γραμματέας εργασία στην Αθήνα”, αυτό που ζητάμε είναι να μας βρει η Google ιστοσελίδες που να έχουν σίγουρα όλες αυτές τις λέξεις οπουδήποτε μέσα στην ιστοσελίδα.

Αυτήν ακριβώς τη λέξη ή τη φράση: σε αυτό το πεδίο μπορούμε να βάλουμε λέξεις οι οποίες υπάρχουν ακριβώς με αυτήν τη μορφή και τη σειρά ως ακριβής φράση μέσα στις ιστοσελίδες.

Ας δούμε κάποια παραδείγματα που μπορούν να μας βοηθήσουν να καταλάβουμε πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτό το είδος ερωτήματος. Ένα παράδειγμα είναι όταν θέλουμε να βρούμε “Επιδοτούμενα σεμινάρια στην Αθήνα". Αντί να βάλουμε αυτές τις λέξεις στο πρώτο πεδίο, μπορούμε να βάλουμε πεδίο «Όλες αυτές οι λέξεις»  τη λέξη “Αθήνα” και στο πεδίο «Αυτήν ακριβώς τη λέξη ή τη φράση» τη φράση “Επιδοτούμενα σεμινάρια”.

Με την επιλογή αυτή παίρνουμε αποτελέσματα που είναι πιο κοντά σε αυτό που αναζητούμε, επειδή αυτό που ενδιαφέρει δεν είναι να βρούμε ιστοσελίδες που να έχουν κάπου τη λέξη “επιδοτούμενα” και κάπου αλλού τη λέξη “σεμινάρια”, αλλά ιστοσελίδες που να περιέχουν τη λέξη Αθήνα και να έχουν και την ακριβή φράση “ επιδοτούμενα σεμινάρια”. Άλλο ένα παράδειγμα μπορούμε να δώσουμε με την αναζήτηση της φράσης “Νέα προγράμματα ΕΣΠΑ”. Αντί να βάλουμε αυτές τις λέξεις στο πεδίο «Όλες αυτές οι λέξεις», μπορούμε να τις βάλουμε στο πεδίο «Αυτήν ακριβώς τη λέξη ή τη φράση» κι έτσι να βρούμε ιστοσελίδες που να έχουν μέσα αυτήν ακριβώς τη φράση.

Οποιεσδήποτε από αυτές τις λέξεις: σε αυτό το πεδίο μπορούμε να κερδίσουμε χρόνο κάνοντας μια αναζήτηση αντί για περισσότερες. Σε αυτό το πεδίο μπορούμε να βάλουμε λέξεις από τις οποίες θέλουμε να υπάρχει έστω και μία σε αυτές στις ιστοσελίδες που αναζητούμε.

Για παράδειγμα, εάν θέλουμε να βρούμε εργασία για υπάλληλο σε δήμους του κεντρικού τομέα Αθηνών, μπορούμε να δοκιμάσουμε να βάλουμε στο πεδίο «Όλες αυτές οι λέξεις»  τις λέξεις “εργασία” “υπάλληλος” και στο πεδίο «Οποιεσδήποτε από αυτές τις λέξεις». τις λέξεις “Βύρωνας, Γαλάτσι, Δάφνη, Υμηττός, Ζωφράφου, Ηλιούπολη, Καισαριανή, Φιλαδέλφεια”. Χάρη σ’ αυτό θα κάνουμε μία μόνο αναζήτηση και όχι 8 διαφορετικές αναζητήσεις για τις 8 διαφορετικές περιοχές της Αθήνας. Ένα άλλο παράδειγμα είναι όταν αναζητούμε διαφορετικές θέσεις εργασίας ή θέσεις που περιγράφονται με διαφορετικές λέξεις.

Παράδειγμα: Μπορούμε να βάλουμε στο πρώτο πεδίο «Όλες αυτές οι λέξεις»  τις λέξεις “εργασία Αθήνα”. Στο τρίτο πεδίο «Οποιεσδήποτε από αυτές τις λέξεις» μπορούμε να βάλουμε τις λέξεις “υπάλληλος γραμματέας διανομέας πακέτα delivery, ντελίβερυ,”. Πατώντας την αναζήτηση θα έχουμε ιστοσελίδες που θα έχουν τις λέξεις “εργασία Αθήνα” αλλά έστω μια από τις άλλες λέξεις που αφορούν στη θέση εργασίας που θέλουμε.

Καμία από αυτές τις λέξεις: σε αυτό το πεδίο βάζουμε λέξεις που δε θέλουμε να υπάρχουν στις ιστοσελίδες που αναζητούμε. Υπάρχουν φορές που αναζητούμε συγκεκριμένες πληροφορίες αλλά στα αρχικά αποτελέσματα εμφανίζονται και πολλές ιστοσελίδες που περιέχουν πληροφορίες που δε μας αφορούν.

Για παράδειγμα, αναζητούμε πληροφορίες για επιδοτούμενα σεμινάρια στην Αθήνα, αλλά ένα μεγάλο μέρος των ιστοσελίδων που μας προτείνονται αναφέρονται σε προγράμματα για Πληροφορική, κάτι το οποίο δε μας ενδιαφέρει. Τότε μπορούμε να περιορίσουμε τις αναζητήσεις αφαιρώντας τη λέξη «πληροφορικής» από την αναζήτηση, βάζοντας τη λέξη πληροφορική στο πεδίο «Καμία από αυτές τις λέξεις». Ο κάθε ένας μπορεί να πειραματιστεί με αυτές τις επιλογές και να βρει τις δικές του έξυπνες φόρμουλες αναζήτησης με βάση τα δικά του χαρακτηριστικά και απαιτήσεις.

Μια σύνθετη αναζήτηση, λοιπόν, ολοκληρώνεται με τη χρήση των φίλτρων ανάμεσα στα αποτελέσματα.Η χρήση των φίλτρων αναζήτησης ή αλλιώς «εργαλεία αναζήτησης» είναι πολύ σημαντική, επειδή μας βοηθά να περιορίσουμε ή να ταξινομήσουμε τη λίστα των αποτελεσμάτων με τέτοιο τρόπο ώστε να κερδίσουμε χρόνο και να μεγιστοποιήσουμε την αποτελεσματικότητα. Ειδικά στην αναζήτηση αναρτήσεων και ειδήσεων σχετικά με τα εργασιακά είναι σχεδόν απαραίτητη η χρήση των φίλτρων αναζήτησης. Τα εργαλεία αναζήτησης υπάρχουν ως δυνατότητα σε κάθε σελίδα αναζήτησης της Google. Εμφανίζονται μετά από κάθε αναζήτηση όταν πατήσουμε στο πεδίο «εργαλεία αναζήτησης» που υπάρχει κάτω δεξιά από το κεντρικό πλαίσιο αναζήτησης της Google.


Ας δούμε τα σημαντικότερα από αυτά τα εργαλεία:

Οποιαδήποτε χώρα: Εφόσον χρησιμοποιούμε το google.gr για τις αναζητήσεις μας, οι επιλογές που θα έχουμε είναι «Ελλάδα» και «οποιαδήποτε χώρα». Από προεπιλογή τα αποτελέσματα είναι για «οποιαδήποτε χώρα». Αυτό το εργαλείο δεν έχει συνήθως αξία για άμεση αναζήτηση εργασίας, αλλά μπορεί έμμεσα να μας βοηθήσει σε κάποιες περιπτώσεις όπου οι ξενόγλωσσες λέξεις που αναζητούμε χρησιμοποιούνται το ίδιο και στην Ελλάδα. Για παράδειγμα, εάν κάποιος είναι web designer και αναζητά να μάθει περισσότερα για ειδήσεις και θέματα που τον αφορούν επαγγελματικά, θα είναι σίγουρα σημαντικό αυτό το εργαλείο, επειδή, περιορίζοντας τα αποτελέσματα στην «Ελλάδα», θα έχει σελίδες που υπάρχουν σε ελληνικά sites και όχι σε όλο τον κόσμο.

Οποιαδήποτε γλώσσα: Εφόσον χρησιμοποιούμε το google.gr για τις αναζητήσεις μας, οι επιλογές που θα έχουμε είναι «οποιαδήποτε γλώσσα» και «σελίδες γραμμένες στα ελληνικά». Από προεπιλογή τα αποτελέσματα είναι για «οποιαδήποτε γλώσσα». Αυτό το εργαλείο, όπως και το προηγούμενο, μπορεί να μας βοηθήσει όταν αναζητούμε ξενόγλωσσους όρους αλλά σε ελληνικούς ιστότοπους. Για παράδειγμα, υπάρχουν ιστοσελίδες που ανήκουν σε ελληνικά sites και έχουν πληροφορίες για web designers σε αγγλική αλλά και σε ελληνική γλώσσα. Με αυτό το φίλτρο μπορούμε να περιορίσουμε ακόμη περισσότερο τις αναζητήσεις μας και να έχουμε ιστοσελίδες γραμμένες αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα.
Με τον ίδιο τρόπο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα δύο παραπάνω εργαλεία και για άλλους ξενόγλωσσους όρους στα εργασιακά όπως π.χ. voucher. Θα φιλτράρουμε τα αποτελέσματα ώστε να βλέπουμε ελληνικά sites. Επίσης, μπορούμε να βρούμε αγγελίες εργασίας που ανήκουν σε ελληνικούς ιστότοπους αλλά διατυπώνονται σε ξένη γλώσσα, κάτι που κάνουν συνήθως μεγάλες εταιρίες για να στοχεύσουν σε Ελληνες ανέργους που έχουν καλή γνώση μιας ξένης γλώσσας.

Οποιαδήποτε στιγμή (ημερομηνία δημοσίευσης):Αυτό το εργαλείο είναι το πιο σημαντικό για το θέμα που αναπτύσσουμε. Μπορούμε να απομονώσουμε και να φιλτράρουμε τα αποτελέσματα με κάποια χρονολογική σειρά.

Οι επιλογές που έχουμε είναι: «Οποιαδήποτε στιγμή», που είναι και προεπιλεγμένη, «Τελευταία ώρα», «Τελευταίες 24 ώρες», «Προηγούμενη εβδομάδα», «Προηγούμενος μήνας», «Προηγούμενο έτος» και «Προσαρμοσμένο εύρος».

Ο χρόνος είναι αμείλικτος για κάποιον που αναζητά θέση εργασίας ή σκοπεύει να ενταχθεί σε κάποιο πρόγραμμα απασχόλησης, επιδοτούμενης ή μη. Είναι ουσιώδες να μπορεί να βρει στοιχεία που να είναι όσο γίνεται πιο επίκαιρα, επειδή με αυτόν τον τρόπο μπορεί να τα αξιοποιήσει άμεσα και να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Η προεπιλογή για «Οποιαδήποτε στιγμή» μπορεί να είναι σημαντική για τις γενικότερες αναζητήσεις αλλά στην περίπτωσή μας μπορεί να μην είναι τόσο χρήσιμη. Όταν αναζητούμε ιστοσελίδες για εύρεση θέσεων εργασίας, δε θέλουμε απλώς να παίρνουμε τα πιο σημαντικά αποτελέσματα αλλά και τα πιο πρόσφατα.

Μπορούμε να αναζητούμε αγγελίες εργασίας της τελευταίας ώρας ή της τελευταίας ημέρας κι έτσι να αρπάζουμε τις ευκαιρίες τη στιγμή που εμφανίζονται.

Αυτό το φίλτρο μπορεί να μας επιτρέψει να παρακολουθούμε τις νεώτερες ιστοσελίδες για θέματα που μας ενδιαφέρουν και να μην «πέφτουμε» συνεχώς σε παλιές αναρτήσεις. Για παράδειγμα όταν αναζητούμε νέα στοιχεία για Κοινωφελή Εργασία θα μπορούμε να φιλτράρουμε τα αποτελέσματα για να μας εμφανίζει ιστοσελίδες που έχουν δημιουργηθεί το προηγούμενο μήνα ή εβδομάδα.

Κατά σχετικότητα: Εφόσον επιλέξουμε να φιλτράρουμε χρονολογικά τα αποτελέσματα, θα εμφανιστεί ένα άλλο εργαλείο που έχει να κάνει με την ταξινόμηση των αποτελεσμάτων:

Εδώ έχουμε δύο επιλογές: «κατά σχετικότητα» και «κατά ημερομηνία». Η προεπιλογή «κατά σχετικότητα» ταξινομεί τα αποτελέσματα με τέτοιο τρόπο που η Google θεωρεί πιο σχετικό με αυτό που αναζητούμε. Η δεύτερη επιλογή «κατά ημερομηνία» ταξινομεί τα αποτελέσματα από την πιο πρόσφατη ιστοσελίδα προς την παλιότερη.

Όλα τα αποτελέσματα:Η προεπιλογή είναι «Όλα τα αποτελέσματα». Η επιλογή «Αυτολεξεί» είναι για όσους ενδιαφέρονται να βρουν ιστοσελίδες που να περιέχουν τους όρους αναζήτησης όπως ακριβώς γράφονται.


Επίλογος: Με τη δυνατότητα της σύνθετης αναζήτησης (που είδαμε στο προηγούμενο άρθρο) καθώς και το φιλτράρισμα των επιλογών από τα «Εργαλεία Αναζήτησης» μπορούμε πλέον να εκτελέσουμε πιο στοχευμένες αναζητήσεις.
Τα πλεονεκτήματα το να ξέρουμε να χρησιμοποιούμε τη δύναμη του googlesearch είναι σημαντικά επειδή μας γλιτώνουν φυσικό και ψυχολογικό χρόνο και μας βοηθούν να μη χάσουμε τις ευκαιρίες που αναζητούμε για μια αξιοπρεπή και δημιουργική θέση εργασίας

Καλή τύχη στις αναζητήσεις σας!

Σάκης Κουκουβής
Workshops ΤεχνοΣοφίας
Διαχειριστής του ageliesergasias.gr
Συνεργάτης του Seminaria.pro

Μοιραστείτε το

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn