Φανταστείτε ένα socialnetwork που σε ωθεί να βγαίνεις έξω με φίλους δίνοντας σου εκπτώσεις. Αυτό είναι το Unisomnia. Ένα κοινωνικό δίκτυο που ενθαρρύνει και ανταμείβει στην πραγματική ζωή, τις δραστηριότητες του χρήστη. Ενα νέο κοινωνικό δίκτυο που θα αναπτυχθεί σε όλον τον κόσμο και ξεκινάει απο Ελλάδα είναι γεγονός.
Τι είναι το Unisomnia;
Είναι ένα socialnetwork, το οποίο έχει ως σκοπό να φέρει τον κόσμο κοντά. Ο οποιοσδήποτε έχει τη δυνατότητα να γραφτεί σε μια κοινωνική πλατφόρμα, αλλά η ουσία είναι να μην παραμείνει κολλημένος πίσω από την οθόνη του υπολογιστή του. Θέλουμε ο κόσμος να έρθει κοντά. Άλλωστε αυτό είναι το νόημα της πραγματικής κοινωνικότητας και αυτό προωθεί το Unisomnia.
Πως προέκυψε η δημιουργία του;
Κάποια στιγμή είχα απογοητευτεί από τον τρόπο με τον οποίο τα socialnetworks είχαν προσεγγίσει τον άνθρωπο. Δημιούργησαν μια καινοτομία στο πως θα αποκτήσουν πάρα πολλούς χρήστες αδιαφορώντας στον αντίκτυπο που θα έχει στις προσωπικές σχέσεις των ανθρώπων. Αυτό ήταν το κίνητρο για να το δημιουργήσουμε. Έβλεπα ανθρώπους που στα γενέθλια τους δέχονταν εκατοντάδες μηνύματα και ευχές στον τοίχο τους, αλλά γιόρταζαν μόνοι τους στο σπίτι.
Γιατί ένα ακόμα socialnetwork;
Υπάρχει μια τάση αυτή την εποχή. Η τεχνολογία έχει μπει στη ζωή μας και είτε το θέλουμε είτε όχι μας επηρεάζει. Οπότε για να αλλάξουμε αυτή την τάση, χρειαζόταν ένα αντίστοιχο προϊόν, που να αντιστρέψει αυτή την πραγματικότητα και ο κόσμος να αρχίζει να βρίσκεται από κοντά ξανά αναπτύσσοντας τις διαπροσωπικές σχέσεις.
Κάπως έτσι λοιπόν φτιάξατε το Unisomnia. Μια κοινωνική πλατφόρμα, η οποία μαζεύει τον κόσμο online, με σκοπό να βρεθεί offline. Δεν είναι λίγο οξύμωρο καθώς υπάρχει περίπτωση να αυτοκαταργηθείτε;
Ο πρώτος μας άξονας είναι ο άνθρωπος. Δεν είναι ούτε οι διαφημιστικές εταιρείες, ούτε οι εμπορικές συνεργασίες που χτίζει το Unisomnia. Έτσι λοιπόν η πλατφόρμα επιβραβεύει τα άτομα που είναι κοινωνικά. Όποιος χρήστης μπει στην πλατφόρμα θα πάρει ακριβώς εκείνα τα κίνητρα που χρειάζεται, για να ξεκινήσει να ζει με τους ανθρώπους γύρω του. Η λογική με την οποία λειτουργεί η πλατφόρμα επιβραβεύοντας τους χρήστες που είναι κοινωνικοί στην πραγματική τους ζωή, δεν μας καταργεί, αντίθετα μας ενισχύει.
Πως ακριβώς λειτουργεί;
Καταρχάς να πούμε ότι είναι για όλους δωρεάν. Είτε πρόκειται για μεμονωμένα άτομα είτε για επιχειρήσεις. Δίνεις ένα όνομα, ένα mail και μια φωτογραφία και εγγράφεσαι. Από εκεί και πέρα μπορείς να κάνεις φίλους, είτε με ήδη γνωστούς σου είτε γνωρίζοντας καινούργιο κόσμο. Ο τρόπος λειτουργίας είναι αρκετά πανομοιότυπος με τα υπόλοιπα socialnetwork. Σε αυτό που διαφέρει το Unisomnia είναι στη φιλοσοφία. Ουσιαστικά η πλατφόρμα από μόνη της σε ωθεί να βγεις έξω με τους φίλους σου. Ο χρήστης μέσα από αυτή τη διαδικασία κερδίζει εκπτώσεις. Όσο περισσότερο βγαίνει τόσο μεγαλύτερη έκπτωση έχει. Επίσης, όταν κάποιος χρήστης αναπτυχθεί τόσο ώστε να γίνει VIP, αποκτά πρόσβαση σε μυστικά events, τα οποία δεν είναι εμφανή σε όλους τους χρήστες.
Αυτή τη στιγμή με πόσα μαγαζιά συνεργάζεστε;
Είναι περίπου στις 50 επιχειρήσεις που έχουν συνεργασία μαζί μας και τα περισσότερα είναι μέσα μαζικής εστίασης, καφέ, εστιατόρια, ξενoδοχεία, ακόμα και μαγαζιά με διαφορετικού τύπου υπηρεσίες όπως parking ή πλυντήρια αυτοκινήτων κ.α.
Το όνομα πως προέκυψε;
Ξέρουμε ότι δεν είναι αρκετά εύηχο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι εύηχο που να μην αντανακλά στη φιλοσοφία μας. Το όνομα προέρχεται από τη μίξη δύο λατινικών λέξεων, το Omnia σημαίνει όλοι και το Uni σημαίνει ο ένας. Άρα συνδυάζοντας αυτά τα δύο έχουμε το Unisomnia, που σημαίνει τη δύναμη των πολλών που έρχεται στα χέρια του ενός. Αυτό απεικονίζεται στις παρέες και στις εξόδους των ανθρώπων. Οπότε αν βγει μια παρέα έξω, ο πιο δυνατός χρήστης, δηλαδή αυτός που έχει το μεγαλύτερο επίπεδο άρα και τη μεγαλύτερη έκπτωση μοιράζει την έκπτωση του και στα υπόλοιπα μέλη. Το σημαντικό από όλη αυτή τη διαδικασία είναι να έρθουν οι άνθρωποι κοντά, έχοντας μια ποιοτική σχέση μεταξύ τους. Δεν προωθούμε τις επιφανειακές σχέσεις. Αν ένας χρήστης έχει 100 Internet Φίλους με τους οποίους δεν βγαίνει, δεν θα μπορεί να προσθέσει κάποιον άλλο. Θα χρειαστεί είτε να σβήσει κάποιους διαδικτυακούς φίλους είτε να ξεκινήσει να βγαίνει μαζί τους.
Ο κόσμος πως το έχει υποδεχθεί;
Το έχει υποδεχθεί με ενθουσιασμό. Βέβαια όταν βγαίνει ένα καινούργιο προϊόν υπάρχει μια αρχική επιφύλαξη. Μπαίνοντας και γνωρίζοντας την εφαρμογή ο κόσμος αρχίζει να το αγκαλιάζει και αυτό μας χαροποιεί πάρα πολύ. Αυτή τη στιγμή είμαστε 3 μήνες στον αέρα, σε betaέκδοση, έχουμε αρχίσει να γινόμαστε εξωστρεφείς και οι χρήστες καθημερινά αυξάνονται. Τώρα που μιλάμε έχουμε 6.000 εγγεγραμμένα άτομα, τα οποία αυξάνονται συνεχώς.
Τι αντίδραση είχαν οι γνωστοί σου όταν αποφάσισες να ξεκινήσεις το όλο εγχείρημα;
Μου είπαν ότι δεν υπάρχει περίπτωση να το φτιάξουμε. Όταν έχουμε τόσο ισχυρούς ανταγωνιστές, το να κάνει μια ομάδα ένα τέτοιο εγχείρημα φαίνεται αδύνατο, αλλά με επιμονή και αφιέρωση πολύ χρόνου όλα είναι δυνατά. Έχοντας πολύ μικρότερο προϋπολογισμό χρημάτων γνωρίζουμε ότι δεν μπορούμε να τους χτυπήσουμε τεχνολογικά, αλλά αν η φιλοσοφία απέχει και διαφέρει τότε μπορείς να δημιουργήσεις κάτι αξιόλογο που θα αποκτήσει το δικό του πιστό κοινό.
Τι προβλήματα αντιμετωπίσατε όταν το ξεκινήσατε;
Περάσαμε την Ομήρου Οδύσσεια και όταν νομίζαμε ότι το είχαμε φτιάξει άνοιξαν οι ασκοί του Αιόλου και βρεθήκαμε πάλι στην αρχή. Τα προβλήματα είναι πάρα πολλά. Μόνο ο κορμός, ο πυρήνας της πλατφόρμας απαιτεί πάρα πολύ χρόνο και αφοσίωση από όλους. Όλο αυτό γίνεται ακόμα πιο δύσκολο γιατί η ομάδα δεν δουλεύει σε κάποιο γραφείο, αντίθετα μιλάμε μέσω τηλεδιασκέψεων.
Αυτό που μας δυσκόλεψε περισσότερο ήταν πως θα μπορέσουμε να περάσουμε τη φιλοσοφία μας μέσα στο σύστημα. Έπρεπε η πλατφόρμα να αντιλαμβάνεται τι πρέπει να κάνει σε κάθε κίνηση. Όταν ένας χρήστης κάνει ένα checkin το λιγότερο που γίνεται είναι η αναγνώριση ότι ο χρήστης πήγε σε ένα μαγαζί. Από πίσω τρέχουν χιλιάδες αλγόριθμοι και διαδικασίες οι οποίες ανιχνεύουν πόσο κοινωνικός είναι ο συγκεκριμένος, με ποια άτομα έχει βγει, πόσο πολύ βγαίνει σε ένα κατάστημα. Υπάρχει μια αλληλουχία αντιδράσεων, η οποία έχει ως σκοπό να ανιχνεύσει τον κοινωνικό χαρακτήρα ενός χρήστη και να τον επιβραβεύσει ανάλογα.
Οι περισσότεροι χρήστες από πού προέρχονται;
Είναι διάσπαρτοι σε όλη την Ελλάδα. Βέβαια έχουμε χρήστες ακόμα και από το εξωτερικό. Αυτή τη στιγμή προσπαθούμε να χτίσουμε εμπορικές συμφωνίες με όλες τις πόλεις έτσι ώστε όλοι οι χρήστες να μπορέσουν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή.
Τα μαγαζιά πως σας υποδέθηκαν;
Ειδικά στην αρχή με πολύ μεγάλο δισταγμό. Είναι κάτι καινούργιο άρα αναγκαστικά θα έπρεπε να αλλάξουν λίγο τις διαδικασίες με τις οποίες δουλεύουν, αλλά σιγά-σιγά όσο γίνεται πιο γνωστό, τα μαγαζιά είναι πιο προσιτά. Πλέον έχουν αρχίσει τα φτιάχνουν προφίλ και τα μαγαζιά. Τα καταστήματα όταν γράφονται στην πλατφόρμα διαφημίζονται δωρεάν και ποτέ δεν πληρώνουν κάτι στο Unisomnia εάν πρώτα δεν πάρουν αποτέλεσμα.
Για να μπορέσετε να το δημιουργήσετε όλο αυτό χρειάζεται μια ισχυρή ομάδα. Ποια άτομα βρίσκονται στη ομάδα;
Η ιδέα του Unisomnia ξεκίνησε από εμένα. Όταν λοιπόν ξεκίνησα, επειδή δούλευα σε μια εταιρεία ήταν για εμένα πάρα πολύ δύσκολο να αφιερώσω τον απαραίτητο χρόνο και επίσης δεν είχα όλη την τεχνογνωσία για την υλοποίηση του. Έτσι λοιπόν χρειαζόμουν ένα άτομο, ο οποίος θα ήταν και ο συνιδρυτής της εταιρείας, με σκοπό να βγάλουμε ένα πλάνο και να δούμε πως θα μπορέσουμε να κατασκευάσουμε αυτή την εφαρμογή. Ψάχνοντας λοιπόν ξανά-βρέθηκε στη ζωή μου ένας παιδικός μου φίλος, ο Βασίλης Κατσάρης και του περιέγραψα την ιδέα. Στην αρχή δεν ήταν ιδιαίτερα ζεστός, αλλά όσο περνούσαν οι μέρες και το συζητούσαμε συμφώνησε να συμμετέχει. Έτσι λοιπόν σήμερα ο Βασίλης είναι co-Founder της εταιρείας παίζοντας πολύ σημαντικό ρόλο στην υλοποίηση του. Στην ομάδα είναι και ο Κώστας Παούρης, ο οποίος είναι ο lead web designer κάνοντας φανταστική δουλειά στο UI του project. Επίσης συνεργαστήκαμε με κάποιους junior προγραμματιστές, κυρίως ως εξωτερικούς συνεργάτες με τους οποίους χτίσαμε τα πάντα. Μας πήρε 2,5 χρόνια για να φτάσουμε στο επίπεδο και να πούμε ότι πλέον μπορούμε να βγούμε online.
Τι καινούργιο ετοιμάζεται για την εφαρμογή;
Καινούργιες λειτουργίες οι οποίες θα κάνουν το Unisomnia πληρέστερο προϊόν π.χ. όταν ένας χρήστης έχει γενέθλια η πλατφόρμα να του κάνει μεγαλύτερη έκπτωση σε μαγαζιά έτσι ώστε να βγει με την παρέα του και να διασκεδάσει. Ακόμα θα δίνουμε προνόμια και πόντους σε χρήστες οι οποίοι κάνουν check in σε κοινωφελείς δράσεις. Υπάρχουν ακόμα πολλές ιδέες πουμελετάμε και σίγουρα κάποιες θα πραγματοποιηθούν. Πάντα όμως θα έχουμε ως άξονα να ενισχύσουμε τον άνθρωπο και την πραγματική του ζωή.
Αυτή τη στιγμή έχουμε τη σκέψη του εξωτερικού. Μιλάμε με ΗΠΑ, με Σαουδική Αραβία και με Καναδά. Πρέπει να αναπτύξουμε τις εμπορικές μας δραστηριότητες εκεί και στη συνέχεια να βγούμε στο εξωτερικό. Το businessplan μας είναι πολύ πιο δύσκολο σε σχέση με των ανταγωνιστών μας. Δεν είναι απλά μια πλατφόρμα που μπαίνει ο χρήστης. Η πλατφόρμα χρειάζεται να αναπτυχθεί στην τοπική αγορά και να αναπτύξει τις εμπορικές της συμφωνίες. Είναι πιο δύσκολο αλλά είναι υπέρ του ανθρώπου.
Επίσης να πούμε ότι μέσα στους επόμενους 3 μήνες θα διοργανώσουμε ένα event, έτσι ώστε να μαζευτούνε όλοι οι χρήστες που έχουν αγκαλιάσει την εφαρμογή και να περάσουμε καλά όλοι μαζί.
Άρα λοιπόν τα μαγαζιά και οι χρήστες γίνονται κάθε μέρα πληθαίνουν και είστε έτοιμοι να βγείτε στο εξωτερικό. Θα είναι το Unisomnia το next big thing;
Αν κρίνουμε από το ξεκίνημα πιστεύω πως θα είμαστε το next big thing. Αν δεν το πίστευα δεν θα έπαιρνα ποτέ όλα αυτά τα ρίσκα. Από την αρχή πιστέψαμε,ακόμα και όταν στα πρώτα στάδιαδεν μας απαντούσε κανένας στα email μας. Δεν σταματήσαμε ποτέ να πιστεύουμε, συνεχίζουμε να βελτιώνουμε το προϊόν ώστε να είμαστε ανταγωνιστικοί και όντως θα είμαστε το next big think, το οποίο θα ξεκινήσει από την Ελλάδα και θα βγει και στον υπόλοιπο κόσμο.
Απόστολος Ζαβιτσάνος
Υπεύθυνος Δημοσιογραφικής Τεκμηρίωσης