Rejoin.gr - Επιχειρηματικότητα Άρθρα

 

rejoin veltiwseisΣτον μαγικό κόσμο του internet έχουμε άμεση πρόσβαση σε κάθε είδους πληροφορία και δεδομένο. Ποτέ ξανά στην ιστορία δεν είχαμε πρόσβαση σε τέτοιο όγκο πληροφορίων και γνώσεων.

Από 1 ιστοσελίδα το 1994 ξεπεράσαμε το 1 δισεκατομμύριο σελίδες 20 χρόνια μετά. Κάθε λεπτό που περνάει δημιουργούνται περίπου 300 νέες σελίδες .

Περισσότερες σελίδες σημαίνει και περισσότερο περιεχόμενο με σκοπό να απευθυνθούν σε συγκεκριμένο κοινό και να αποκτήσουν το δικό τους κομμάτι σε αυτό το παζλ που ονομάζουμε internet.

Η δυσκολία στο να οργανώσεις σωστά έναν χώρο στο internet που πραγματικά θα ξεχωρίζει έχει μια λέξη. Content (περιεχόμενο δηλαδή). Το 1996 ο Bill Gates έγραψε το περίφημο άρθρο του “Content is King” και η φράση αυτή έμεινε στην ιστορία του internet.

Τι είναι Content Marketing

Καταρχήν να πούμε το εξής. Τι εννοούμε όταν αναφερόμαστε στο “content marketing”;

Σύμφωνα με το ContentMarketing Institute:

Content marketing is a strategic marketing approach focused on creating and distributing valuable, relevant, and consistent content to attract and retain a clearly-defined audience — and, ultimately, to drive profitable customer action.

Θεωρώ ο ορισμός αυτός μας καλύπτει.

Ο σκοπός δηλαδή του Content Marketing είναι να προσελκύσει και να διατηρήσει τους πελάτες με την τακτική και συνεχή δημιουργία σχετικού και χρήσιμου περιεχομένου με την πρόθεση να αλλάξει και να εμπλουτίσει την συμπεριφορά των καταναλωτών. Πρόκειται για μια συνεχή διαδικασία που δεν σταματάει ποτέ η οποία είναι ενσωματωμένη στην συνολική Στρατηγική Μάρκετινγκ της επιχείρησης.

Συνεχίζοντας το Content Marketing Institute, μας λέει ότι ουσιαστικά είναι η «τέχνη της επικοινωνίας» με τους πελάτες και το κοινό μας χωρίς όμως να «πουλάμε». Αντί να «πουλάμε» τα προϊόντα και υπηρεσίες μας, τους δίνουμε πληροφορίες και γνώσεις ώστε να ενημερωθούν και να πάρουν μόνοι τους την απόφαση αγοράς (educated decision). Αυτό σημαίνει «Content Marketing».

Εδώ χρειάζεται να διευκρινίσουμε το εξής. Όταν λέμε «περιεχόμενο» δεν εννοούμε μόνο ένα άρθρο.

Περιεχόμενο μπορεί να είναι οτιδήποτε από τα παρακάτω:

  • Άρθρο
  • Video
  • Photo
  • Podcast
  • Infographic
  • Webinar και Σεμινάρια
  • Συνεντεύξεις
  • Newsletters και Email
  • Ένα βιβλίο
  • Οδηγός (eGuide)
  • Ηλεκτρονικό βιβλίο (eBook)

Δημιουργώντας περιεχόμενο (Content)

Πώς λοιπόν θα δημιουργήσετε περιεχόμενο που θα κερδίσει το κοινό σας;

Πρώτα από όλα θα πρέπει να θυμάστε το εξής: Πέρα από τα προφανή οφέλη που θα έχετε στα social media και στο SEO,  η στρατηγική χρήση του content θα έχει τα εξής αποτελέσματα για την επιχείρηση σας:

  • Θα χτίσετε δυνατό brand
  • Θα κάνετε ευκολότερες πωλήσεις
  • Θα μπορέσετε να προσεγγίσετε στρατηγικούς συνεργάτες
  • Θα χτίσετε όνομα στις μηχανές αναζήτησης
  • Θα αποκτήσετε βαθύτερη σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες σας
  • Θα έχετε προβάδισμα απέναντι στους ανταγωνιστές σας

Μια μικρή Συμβουλή: Προτείνω να ξεκινήσετε με ένα άρθρο για το blog ή την σελίδα σας. Θεωρώ είναι το πιο εύκολο και μπορεί το κοινό σας εύκολα να έρθει σε επαφή.

Παρακάτω θα βρείτε 5 ιδέες για να δημιουργήσετε «ελκυστικό» περιεχόμενο για το κοινό σας.

1. Ξεκινήστε εντοπίζοντας το ιδανικό κοινό σας

Δεν ενδιαφέρονται όλοι για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας και μην κάνετε το λάθος να πιστεύετε ότι “όλοι” μπορούν να γίνουν πελάτες σας. Δεν ισχύει. Εντοπίστε αυτούς που το προϊόν ή υπηρεσία σας προσφέρει πραγματικά μια λύση.

Πάντα δημιουργούμε περιεχόμενο με τους ιδανικούς πελάτες στο μυαλό μας. Σκεφτείτε:

  • Είναι αυτή η πληροφορία χρήσιμη για εκείνους;
  • Θα τους βοηθήσει το περιεχόμενο σας να πάρουν μια «ενημερωμένη» απόφαση όσον αγορά το προϊόν σας;

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των πελατών μας ώστε να τους παρέχουμε τις πληροφορίες και γνώσεις που χρειάζονται έτσι ώστε όταν έρθουν σε επαφή με το περιεχόμενο μας να σκεφτούν «αυτός μιλάει πραγματικά σε εμένα».

2. Πως θα βρείτε ιδέες για περιεχόμενο;

Μια έξυπνη τακτική (που χρησιμοποιώ και προσωπικά) είναι να βρείτε «θέματα» για περιεχόμενο στο Twitter, τα Google trends αλλά και το search του Facebook.

Τρία πολύ χρήσιμα εργαλεία  για να δείτε τα trending topics αλλά και τα πράγματα που αφορούν τους χρήστες κάθε στιγμή, αυτά που συζητάνε δηλαδή στα κοινωνικά δίκτυα.

Όταν δημιουργείτε περιεχόμενο με τα trending topics ως δεδομένα, μπορείτε να πετύχετε καλύτερα αποτελέσματα αφού το άρθρο σας, ή το video, κλπ. θα είναι κάτι που ψάχνουν και ενδιαφέρονται εκείνη την στιγμή.

Στο Twitter. Θα πάτε στο search bar και θα βάλετε # μπροστά από την λέξη-κλειδί που σας ενδιαφέρει.

Στο Google trends θα βρείτε τι ψάχνει ο κόσμος εκείνη την στιγμή και θα πάρετε πολλές ιδέες.

Στο Facebook, θα πάτε στο search box και απλά θα βάλετε την λέξη κλειδί που σας ενδιαφέρει. Επίσης εδώ έχετε και μια σειρά από άλλες δυνατότητες έρευνας όπως να βρείτε σχετικά Group ή σελίδες.

3. Προσοχή στα URL και τους τίτλους

Αν χρησιμοποιείτε τις κατάλληλες λέξεις – κλειδιά τόσο στα link, όσο και στους τίτλους , θα έχετε καλύτερα SEO αποτελέσματα (αυτό σημαίνει ότι θα έχετε καλύτερη θέση στις μηχανές αναζήτησης όταν κάποιος ψάχνει με αυτές τις λέξεις-κλειδιά).

Όταν γράφετε κάποιο άρθρο για το blog σας – χρησιμοποιήστε την προσέγγιση που μας δίνει το sumome.com.

4. Χρησιμοποιήστε φωτογραφίες με δικαίωμα χρήσης

Οι φωτογραφίες εμπλουτίζουν ένα άρθρο, το κάνουν πιο εύκολο στο διάβασμα και λιγότερο βαρετό, ενώ μπορούν να βοηθήσουν στην καλύτερη κατανόηση όσων περιγράφετε. Αυτό που κάνουν οι περισσότεροι είναι να χρησιμοποιούν photos που βρίσκουν στο Google χωρίς να γνωρίζουν ένα έχουν δικαίωμα χρήσης.

Επίσης προτιμήστε φωτογραφίες που φαίνονται αληθινές και έχουν μια ιστορία να πουν (και όχι φωτογραφίες που φαίνονται στημένες). Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν πλέον αρκετά site που μπορείτε να κατεβάσετε φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης με δικαίωμα να τις χρησιμοποιήσετε όπως εσείς θέλετε.

Προσωπικά χρησιμοποιώ τα εξής:

5. Δομήστε σωστά το περιεχόμενο σας

Στο πιο βασικό του επίπεδο, κάθε είδος περιεχομένου είναι δομημένο ως εξής:

1.INTRODUCTION

Ξεκινήστε κερδίζοντας την Προσοχή και το Ενδιαφέρον των ανθρώπων και γράψτε το  “κεντρικό μήνυμα” που θέλετε να περάσετε. Πείτε τους τι θα πάρουν αν συνεχίσουν να διαβάζουν.

2.BODY

Το κυρίως πιάτο. Γράψτε αυτά που είπατε ότι θα πάρει κάποιος αν διαβάσει το άρθρο.

3.CLOSE

Γράψτε μια μικρή περίληψη με όσα είπατε και συνδέστε τα με το “κεντρικό μήνυμα”. Τονίστε πως οι πληροφορίες αυτές ωφελούν τους αναγνώστε σας.

4.CALL TO ACTION

Πείτε στους αναγνώστε σας ποιο είναι επόμενο βήμα που πρέπει να κάνουν.

Δεν έχει σημασία τι είδους περιεχόμενο θα χρησιμοποιήσετε. Η βασική δομή είναι το παραπάνω πλαίσιο με τα 4 βήματα.

6. Κάντε εύκολα sharable το περιεχόμενο σας

Μη ξεχάσετε να συμπεριλάβετε σε κάθε άρθρο, video, infographic κλπ. τα κουμπάκια για τα social media, ώστε οι επισκέπτες της σελίδας σας να μοιράζονται εύκολο το περιεχόμενο σας.

Είμαστε όλοι πολύ τεμπέληδες ή απασχολημένοι για να κάνουμε copy/paste τα link. Όσο αυτόνητο και εάν σας ακούγεται – ακόμα και σήμερα υπάρχουν site που είναι δυσλειτουργικά στο κομμάτι των share.

Αυτές ήταν 6 προτάσεις που θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε καλό περιεχόμενο για την επιχείρηση σας. Το ξέρω δεν είναι εύκολο όμως κάνοντας αυτό το extra βήμα στο Marketing μπορεί να σας διαφοροποιήσει πλήρως από την υπόλοιπη αγορά που δραστηριοποιήστε!

Ξεκινήστε με το κοινό σας. Εντοπίστε ποιοι είναι αυτοί που θα ωφεληθούν από τα προϊόντα και υπηρεσίες σας και φτιάξτε περιεχόμενο – όχι που να προβάλει τα προϊόντα και υπηρεσίες σας – αλλά να δίνει μια λύση σε κάποιο πρόβλημα που έχουν – όπου τα προϊόντα σας αποτελούν το ιδανικό μέσω για να το λύσουν! Βρείτε Ιδέες για περιεχόμενο στο Facebook, Twitter και Google Trends, χρησιμοποιήστε όμορφες photo υψηλής ανάλυσης με δικαίωμα χρήσης και κάντε εύκολο το να μοιράσουν το περιεχόμενο τους.

ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΩΡΑ

Για να ξεκινήσετε με την δημιουργία «Περιεχομένου» προτείνω να ξεκινήσετε με ένα άρθρο για το site σας. Είναι ίσως το πιο απλό και μπορείτε εύκολα να μεταδώσετε τα μηνύματα σας. Ακολουθήστε την δομή που περιγράψαμε παραπάνω.

Για να το γράψετε ώστε να είναι και φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης φτιάξαμε ένα χρήσιμο «πρότυπο» με την «Ανατομία» του.


Βασίλης Παππάς, Σύμβουλος Επιχειρήσεων και Marketing, epixeirein.gr

Μοιραστείτε το

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn