Τα social media (αν λάβουμε υπόψη ότι δεν είναι δωρεάν, δεν φέρνουν άμεσα αποτελέσματα και δεν μπορούν να κάνουν τίποτα για ένα κακό προϊόν ή μια κακή υπηρεσία) με πολύ χαμηλό κόστος marketing μπορούν να κάνουν τη μεγάλη διαφορά σε μια μικρή επιχείρηση.
Μέσα σε δύο χρόνια πάνω από το 50% των μικρών επιχειρήσεων βλέπουν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται με τη βοήθεια των social media, ενώ το ποσοστό γίνεται 70% για τις επιχειρήσεις που έχουν πενταετή παρουσία σε αυτά. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί αν οι προσπάθειες του marketing επικεντρωθούν στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας (awareness) της επιχείρησης, στην αύξηση της κινητικότητας της ιστοσελίδας (website traffic) και στο χτίσιμο μιας κοινότητας με πιστούς, αφοσιωμένους ακολούθους (community of loyal followers).
Διαδίδοντας τα νέα για την επιχείρησή σου
Τα social media posts σου είναι σαν εικονικά φυλλάδια ή σαν διαφήμιση σε μια εφημερίδα. Χτίζουν την αναγνωρισιμότητα του ονόματος της επιχείρησής σου και τη βοηθούν να αρχίσει να σχηματίζει μια επιχειρηματική ταυτότητα (brand identity).
Αποκόμισε όσο το δυνατόν περισσότερα από τα social media παρακολουθώντας τα στατιστικά των λογαριασμών σου: σε πόσα άτομα προβλήθηκε το post σου, σε πόσα άτομα άρεσε (like), πόσες φορές κοινοποιήθηκε ή μοιράστηκε (share), πόσες φορές έγινε αναφορά στο όνομά της επιχείρησής σου.
Παρακολούθησε την αύξηση των φίλων της επιχείρησης (fans – followers). Σημείωσε με τι είδους αναρτήσεις κερδίζεις περισσότερους fans. Πρόσφερε περισσότερες τέτοιες αναρτήσεις.
Συγκέντρωσε στατιστικά για τα δημογραφικά στοιχεία των ακολούθων σου (φύλο, ηλικία, επάγγελμα, τόπος κατοικίας/εργασίας).
Έχε ανοιχτά τα μάτια σου για να διακρίνεις και να αυξάνεις τις ευκαιρίες.
Αυξάνοντας την κινητικότητα στην ιστοσελίδα σου
Το να κάνεις γνωστό το όνομα της επιχείρησής σου είναι καλό, το να δελεάσεις τον κόσμο να επισκεφθεί στην ιστοσελίδα σου είναι ακόμα καλύτερο. Μοιράσου posts από το blog σου, προώθησε τις ηλεκτρονικές ή φυσικές πωλήσεις σου, μοιράσου σημαντικά νέα σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Πολύ χρήσιμο εργαλείο για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων σε σχέση με την απόδοση μιας ιστοσελίδας είναι το Google Analytics.
Χτίζοντας μια κοινότητα
Το χτίσιμο μιας κοινότητας δημιουργεί ένα δίκτυο υποστηρικτών ενός brand, καθώς και των δυνητικά μόνιμων πελατών. Ζήτησε από τους fans σου να συμπληρώσουν έρευνες, να απαντήσουν σε ερωτήσεις, να μοιραστούν φωτογραφίες ή videos όπου θα φαίνεται πώς αυτοί χρησιμοποιούν τα προϊόντα σου.
Ενθάρρυνε τους πελάτες σου να εκφράσουν τις πιθανές ερωτήσεις τους μέσω των social media. Ενεργοποίησε συναγερμούς μέσω e-mail για την ομάδα σου, ώστε να ανταποκρίνεται άμεσα σε κάθε αίτημα ενός πελάτη.
Αν μια ερώτηση ενός πελάτη θα ωφελήσει την κοινότητά σου, αξιοποίησε την απάντηση ως ένα blog post και κάλεσε και άλλους πελάτες να μοιραστούν την εμπειρία τους.
Όταν τα social media κάνουν τους fans σου να αισθανθούν σαν μέλη της οικογένειας της επιχείρησής σου, οι πελάτες θα επιστρέφουν ξανά και ξανά.
Creative-attitude.gr