Το marketing, εξ'ορισμού είναι εκείνη η διαδικασία, η οποία συνδέει το προϊόν ή την υπηρεσία μας με τον πελάτη. Η λέξη διαδικασία, δεν έχει επιλεγεί τυχαία. Δηλώνει μια ακολουθία ενεργειών και όχι μία μεμονωμένη ενέργεια. Έτσι η απάντηση στο ερώτημα γιατί μία επιχείρηση, μεγάλη ή μικρή χρειάζεται marketing είναι γιατί η κάθε επιχείρηση χρειάζεται πελάτες!
Μπορεί κάποιος να έχει δημιουργήσει το πιο καινοτόμο, ποιοτικό, αποτελεσματικό και χρήσιμο για τους καταναλωτές προϊόν. Αν όμως οι καταναλωτές δεν μάθουν ποτέ για αυτό το προϊόν, τότε το αποτέλεσμα θα είναι να μην το ζητήσουν και φυσικά να μην το αγοράσουν.
Η αγορά αλλάζει (η Ελληνική αγορά είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα αγοράς που αλλάζει ραγδαία τα τελευταία χρόνια) επομένως οι επιχειρήσεις χρειάζονται προσαρμοστικότητα. Δεν μπορεί πλέον κανείς να περιμένει να τον ψάξει ο πελάτης σε "επαγγελματικούς καταλόγους" για να τον βρει, γιατί μέχρι τότε τον πελάτη θα τον έχει ήδη βρει-προσεγγίσει κάποιος ανταγωνιστής που δραστηριοποιείται περισσότερο.
Επίσης οι καταναλωτές βομβαρδίζονται καθημερινά από χιλιάδες μηνύματα. Εάν η δική μας επιχείρηση δεν κάνει καμία ενέργεια επικοινωνίας τότε ακόμα και να μας γνωρίζουν ήδη οι πελάτες μας θα μας ξεχάσουν σύντομα.
Για όλους τους παραπάνω λόγους μία επιχείρηση χρειάζεται το marketing!
Σε κάθε επιχείρηση, χρειάζεται κανείς να επενδύσει χρήματα για να κερδίσει χρήματα. Μια επένδυση στο μάρκετινγκ είναι εξίσου, αν όχι και περισσότερο, σημαντική με επενδύσεις σε μηχανήματα, προσωπικό, πρώτες ύλες κτλ.
Μία μικρή επιχείρηση όμως, δεν διαθέτει πάντα ένα αρκετά μεγάλο budget, να επενδύσει σε διαφήμιση-επικοινωνία και για τον λόγο αυτό αποθαρρύνεται και δεν κάνει καμία ενέργεια μέχρι "να φτιάξουν τα πράγματα" και "αυξηθούν τα κέρδη". Όμως όπως αναφέρθηκε και στην αρχή, αν δεν έρθει ο καταναλωτής σε επαφή με το προϊόν ή με το brand μας, τότε δεν θα το αγοράσει και "τα πράγματα" όχι μόνο "δεν φτιάχνουν" αλλά ο τζίρος της επιχείρησης μειώνεται συνεχώς.
Η λύση για τις μικρές κυρίως επιχειρήσεις είναι η εξεύρεση νέων τρόπων επικοινωνίας, πιο οικονομικών αλλά και πιο αποδοτικών:
1. Χρησιμοποιείστε το Internet
Το Internet, μπορεί να μεταδώσει το μήνυμά μας πολύ γρήγορα, πολύ στοχευμένα και κυρίως πολύ πιο οικονομικά.
Σωστή και επαγγελματική χρήση των SocialMedia, emailcampaigns, newsletters, SEO, Googleads είναι κάποια από τα εργαλεία του InternetMarketing τα οποία μπορεί να είναι εξαιρετικά αποδοτικά.
2. Δημιουργήστε "Θόρυβο" γύρω από την επιχείρησή σας ή το brand σας
Χρησιμοποιείστε το wordofmouth (επικοινωνία από "στόμα σε στόμα"), συνδεθείτε με opinionleaders, βρείτε "πρεσβευτές-ambassadors" για την μάρκα σας, προβληθείτε μέσω χορηγιών.
3. Αναζητήστε δημοσιότητα-Public Relations
Στείλτε Δελτία Τύπου για τα νέα σας σε Μέσα Ενημέρωσης σχετικά με το κοινό σας (sites, blogs) που ενδιαφέρονται να τα δημοσιεύσουν, κάντε προσφορές προς τους αναγνώστες τους, για δωρεάν υπηρεσίες ή προϊόντα.
4. Δικτυωθείτε-ενημερωθείτε
Συμμετέχετε σε εκθέσεις, σε forums, σε events. Μιλήστε παντού για το brand ή την επιχείρησή σας. Σε τέτοιου είδους συγκεντρώσεις θα βρείτε από δυνητικούς σας πελάτες έως συνεργάτες και επενδυτές.
5. Συνεργαστείτε
Κάντε συνέργειες με άλλες επιχειρήσεις-άλλες μάρκες. "Η ισχύς εν τη ενώσει" επιμερίζει τα κόστη και ενδυναμώνει την επικοινωνία.
Βίκυ Πέππα
International Marketing Consultant
General Manager at A bit Of Greece