rejoin digital mark

Το 2016 μας έδωσε σαφείς ενδείξεις για το ποιες θα είναι οι νέες τάσεις του digital marketing στον χώρο των ξενοδοχείων και του τουρισμού. Ένας από τους μεγαλύτερους προβληματισμούς για ένα ξενοδοχείο παραμένει πώς θα μπορέσει να αυξήσει τα ποσοστά των direct bookings. To 2017 τα ξενοδοχεία θα πρέπει να επενδύσουν στο digital marketing προκειμένου να ενισχύσουν την παρουσία τους έναντι των O.T.A., των agents και των tour operators. Ας εξετάσουμε ποιες θα είναι οι τάσεις που θα επηρεάσουν το ξενοδοχειακό ψηφιακό μάρκετινγκ.

1. Παραγωγή video περιεχομένου

Αποδεικνύεται πως το video έχει αρχίσει να κυριαρχεί στο digital marketing και στη μέσω social media παρουσία των ξενοδοχείων. Η πρώτη πλατφόρμα που έδωσε τη μεγαλύτερη βαρύτητα στη χρήση video μεταξύ των χρηστών της ήταν το Snapchat. Αυτό που ξεχώρισε όμως στο video περιεχόμενο ήταν η δυνατότητα για live αναμετάδοση που έδωσε για πρώτη φορά το Facebook μέσα από την ίδια του την πλατφόρμα (πρώτο ήταν το Twitter, άλλα έδινε αυτή τη δυνατότητα μόνο μέσα από την εξωτερική εφαρμογή Periscope). Δεν άργησε να ακολουθήσει το Instagram και βέβαια το Twitter. Αυτό που διαπιστώθηκε μετά την πρώτη υπηρεσία live video ήταν μια μεγάλη αύξηση του reach και του engagement για λογαριασμό του πελάτη. Το video περιεχόμενο προσέλκυσε μεγάλο αριθμό χρηστών, οι οποίοι αλληλοεπίδρασαν με αυτό μέσω likes ή σχολίων. Επίσης αυτό που έχει διαπιστωθεί, ειδικά στο Facebook, είναι ότι πριμοδοτεί τη χρήση video περιεχομένου εμφανίζοντάς το πιο εύκολα στο newsfeed των χρηστών (κάτι που δεν συμβαίνει για τα υπόλοιπα posts των pages). Τέλος, ένα από τα trends του video περιεχομένου είναι τα 360 video. Με αυτά ο χρήστης αποκτά μια ολοκληρωμένη εικόνα και εμπειρία του χώρου.

2. Mobile version για το website

Σύμφωνα με έρευνα της Google το 65% των χρηστών ξεκινά την έρευνά του από μια mobile συσκευή και το υπόλοιπο 60% συνεχίζει στον desktop ή στον laptop υπολογιστή του. Άρα είναι φυσικό και επόμενο η Google να δίνει μεγάλη βαρύτητα:

α. Στη συμβατότητα του website σας για πρόσβαση από κινητά και tablet. Εάν δεν έχετε φροντίσει το website να είναι συμβατό, θα πρέπει να προχωρήσετε στις απαραίτητες ενέργειες το συντομότερο δυνατόν.

β. Στην ταχύτητα φόρτωσης (download) του website σας σε κινητές συσκευές. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για έναν χρήστη που χρησιμοποιεί δεδομένα κινητής τηλεφωνίας να εμφανίζεται σε άμεσο χρόνο το website σας στην οθόνη του κινητού του.

Έτσι λοιπόν υπάρχουν δύο κύριοι λόγοι για τους οποίους θα πρέπει να προσέξετε ιδιαίτερα το mobile version του website σας:

α. Η Google, εάν διαπιστώσει ότι το website δεν είναι συμβατό, θα σας «τιμωρήσει» με πολύ χαμηλή θέση εμφάνισης στις σελίδες αποτελεσμάτων μέσω κινητού.

β. Ο αριθμός των direct bookings που γίνονται μέσω κινητών συσκευών αυξάνεται συνεχώς. Σύμφωνα με παλαιότερη έρευνα περίπου το 21% του συνόλου των απευθείας κρατήσεων έγινε από κινητό ή tablet.

Επίσης, το ξενοδοχείο θα πρέπει να προϋπολογίσει στις διαφημιστικές του δαπάνες τη διενέργεια διαφημιστικών καμπανιών στα mobile κανάλια.

3. Content marketing

To content marketing είναι το μοντέρνο S.E.O. (search engine optimization) για τα websites. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα blog το οποίο θα ενημερώνεται συχνά με πληροφορίες σχετικά με το ξενοδοχείο σας, κοντινά σημεία ενδιαφέροντος και σχετικές τοπικές εκδηλώσεις που αφορούν τον πιθανό πελάτη σας. Δημιουργώντας και δημοσιεύοντας καλής ποιότητας περιεχόμενο, βοηθάτε τη βελτίωση της θέσης κατάταξης στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης. Αυτό συμβαίνει διότι το S.E.O. δεν στηρίζεται πλέον μόνο στην εφαρμογή συγκεκριμένων τεχνικών (όπως π.χ. να έχετε ένα domain name που να ταιριάζει με το κύριο keyword στο οποίο στοχεύετε). Οι μηχανές αναζήτησης γίνονται ολοένα και πιο έξυπνες διαβάζοντας τα περιεχόμενα του website σας και κατανοώντας πλήρως αυτά που γράφετε. Έτσι μπορούν να γνωρίζουν τη φύση της επιχείρησής σας, άλλα και σε τι μορφές ερωτήσεων από τους διάφορους χρήστες μπορούν να φέρουν τη σελίδα του website σας ως καταλληλότερη απάντηση.

4. Social media marketing

Το 2017 θα είναι μια ακόμα ισχυρή χρονιά για το social media marketing των ξενοδοχείων. Η συνεχώς αυξανόμενη χρήση των social media προσελκύει το ενδιαφέρον των marketeers να πλησιάσουν το συγκεντρωμένο αυτό κοινό. Άρα η παρουσία του ξενοδοχείου σας σε αυτά είναι επιβεβλημένη, αλλά και ολοκληρωμένη (και όχι αποσπασματική σε ένα μόνο κοινωνικό δίκτυο, λ.χ. μόνο στο Facebook). Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι το ξενοδοχείο θα πρέπει να διατηρεί λογαριασμό σε οποιοδήποτε κοινωνικό δίκτυο υπάρχει, αλλά να συμμετέχει σε αυτά που βρίσκονται πιο κοντά στο κοινό-στόχο του.

To social media marketing, πέραν της εμφάνισης και της ενημέρωσης του λογαριασμού στα κοινωνικά δίκτυα, περιλαμβάνει τη διεξαγωγή διαφημιστικών καμπανιών. Αυτό όμως που είναι πάρα πολύ σημαντικό είναι ότι οι πλατφόρμες παρέχουν εργαλεία υψηλής στόχευσης για τη διεξαγωγή διαφημιστικών καμπανιών. Συγκεκριμένα στο Facebook υπάρχει η δυνατότητα στόχευσης, πέραν των γεωγραφικών στοιχείων του χρήστη, σε πολύ εξειδικευμένα δημογραφικά χαρακτηριστικά του, όπως ενδιαφέροντα και οικογενειακή κατάσταση (παντρεμένος, αρραβωνιασμένος, εργένης κ.λπ.). Εξαιτίας των έξτρα δυνατοτήτων διαφημιστικής στόχευσης που δίνουν κάποιες πλατφόρμες θεωρούμε ότι θα αλλάξει και ο επιμερισμός των διαφημιστικών κονδυλίων, κλίνοντας περισσότερο προς την πλευρά των social media.

5. E-mail marketing

Το e-mail marketing πρέπει να αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες επικοινωνίας του ξενοδοχείου με τους πελάτες του. Προτείνεται προσεκτική ανάλυση και κατηγοριοποίηση των e-mail λιστών του ξενοδοχείου. Μεγάλη βοήθεια αποτελεί η εξαγωγή στοιχείων από το P.M.S. του ξενοδοχείου προκειμένου να κατηγοριοποιήσετε και να προσωποποιήσετε τα e-mails που θα αποστείλετε. Προσπαθήστε να δημιουργήσετε διαφορετικά newsletters για κάθε κατηγορία εγγεγραμμένων στη λίστα χρηστών. Παραδείγματος χάριν, μπορείτε να δημιουργήσετε μια first comers προσφορά για πελάτες που εγγράφηκαν στη newsletter λίστα σας ή κάποια άλλη προσφορά για τους τακτικούς επισκέπτες σας. Βέβαια δεν χρειάζεται να περιοριστείτε σε αυτά τα χαρακτηριστικά μόνο. Μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τον εορτασμό συγκεκριμένων γεγονότων, π.χ. την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, για να διαμορφώσετε μια ειδική προσφορά.

6. Μεγαλύτερη επεξεργασία δεδομένων

Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του digital marketing είναι η δυνατότητα συλλογής και επεξεργασίας στατιστικών στοιχείων. Η επεξεργασία όλων αυτών των στοιχείων θα σας οδηγήσει στον σχηματισμό personas, δηλαδή στη δημιουργία ενός ή περισσότερων τύπων δυνητικών πελατών για το ξενοδοχείο.  Σε αυτά τα στοιχεία πρέπει να επιστήσετε την προσοχή σας:

  • Στατιστικά website: Ένα από τα πιο σημαντικά metrics αφορούν στην επισκεψιμότητα και στη χρήση του website. Ο αριθμός επισκεπτών, ο αριθμός σελίδων και ο χρόνος που καταναλώνεται ανά επίσκεψη είναι κάποια από τα στοιχεία που θα πρέπει να παρακολουθείτε. Επίσης σας δίνεται η δυνατότητα να παρακολουθείτε από ποιο μέσο έχουν έλθει οι επισκέπτες σας (π.χ. από τα διάφορα socialmedia ή μια e-mail καμπάνια), όπως και ποια ήταν τα κυριότερα σημεία εισόδου και εξόδου από το website.
  • Στατιστικά socialmedia: Οι ίδιες οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης παρέχουν τα εργαλεία με τα οποία μπορείτε να βγάλετε σαφή συμπεράσματα σχετικά με τον τύπο περιεχομένου άλλα και τις ώρες δημοσίευσης που λειτουργούν καλύτερα για εσάς.
  • Στατιστικά newsletter: Οι πλατφόρμες αποστολής newsletter (όπως Mailchimp, Moosend κ.ά.) σας παρέχουν μια σειρά στατιστικών μέσω των οποίων, εάν τα συνδυάσετε με τα υπόλοιπα στοιχεία σας, θα μπορέσετε να κατανοήσετε ακόμα περισσότερα σχετικά με τον τύπο πελάτη που θα πρέπει να προσεγγίσετε για το ξενοδοχείο σας.
  • Στοιχεία P.M.S.: Τα στοιχεία του P.M.S.σε συνδυασμό με τα παραπάνω εργαλεία θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά για την πλήρη κατανόηση της persona που θα πρέπει να στοχεύσετε. Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω στατιστικών θα σας βοηθήσει να αναγνωρίσετε ποια κοινά θα πρέπει να προσεγγίσετε και να προσαρμόσετε ανάλογα τις digitalmarketing ενέργειές σας.

7. Έμφαση στην εκπαίδευση του προσωπικού και εισαγωγή της digital κουλτούρας στο ξενοδοχείο

Η digital παρουσία του ξενοδοχείου σας δεν αφορά μόνο το τμήμα marketing. Ενημερώστε το προσωπικό ανά τακτά χρονικά διαστήματα για το πώς λειτουργεί η digital marketing στρατηγική και τι αποτελέσματα έχει φέρει. Βοηθήστε τους εργαζομένους της επιχείρησής σας να κατανοήσουν πώς η digital παρουσία επηρεάζει τις πωλήσεις του ξενοδοχείου και πώς αυτοί θα μπορούσαν να συνεισφέρουν. Για τον λόγο αυτό στην αρχή της σεζόν διοργανώστε ένα mini σεμινάριο παρουσιάζοντας τα σημεία της digital παρουσίας του ξενοδοχείου, τους στόχους που θέλετε να επιτύχετε, καθώς και πώς οι πελάτες αλληλοεπιδρούν με τους social media λογαριασμούς και τα review sites. Επίσης θα πρέπει να ενθαρρύνετε τους υπαλλήλους του ξενοδοχείου να προωθούν την ψηφιακή παρουσία του. Οι συζητήσεις μεταξύ των επισκεπτών σας και των υπαλλήλων (σε διάφορες θέσεις εργασίας) είναι ένα συχνό φαινόμενο και μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να περάσουν το μήνυμα ότι το ξενοδοχείο δίνει μεγάλη βαρύτητα στην ψηφιακή παρουσία του. Ενδεχομένως θα μπορούσατε να αναγράψετε το hashtag του ξενοδοχείου τυπώνοντάς το στις κονκάρδες του προσωπικού. Σίγουρα το μάτι των επισκεπτών θα πέσει επάνω του και θα το αναζητήσει, αρκεί να έχετε φροντίσει το ξενοδοχείο να έχει μια ολοκληρωμένη digital παρουσία.

Αυτές είναι οι 7 top ψηφιακές τάσεις που θα επικρατήσουν στον χώρο του hotel digital marketing και θα βοηθήσουν το ξενοδοχείο σας να ενδυναμώσει την ψηφιακή παρουσία του, άλλα και να πετύχει την αύξηση των direct bookings του.


Neamesa.com

Μοιραστείτε το

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn