rejoin cont markΠολλές φορές ιδιοκτήτες και managers ξενοδοχείων, οι οποίοι λαμβάνουν τις αποφάσεις σχετικά με την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου τους, υποτιμούν την αξία του περιεχομένου. Τα ταξίδια, ο τουρισμός, τα ξενοδοχεία και γενικότερα τα καταλύματα στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν τεράστιο ανταγωνισμό, οπότε είναι σημαντικό οι ιστοσελίδες να παρουσιάζουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στον τομέα του marketing. Αποδεικνύεται καθημερινά ότι η ανάγκη για οργάνωση content marketing στις ιστοσελίδες ξενοδοχείων γίνεται ολοένα μεγαλύτερη. 

Τι είναι όμως το Content Marketing στις ιστοσελίδες των ξενοδοχείων; Το content marketing είναι η διαδικασία δημιουργίας ποιοτικού περιεχομένου με στόχο την μέγιστη μετατροπή των επισκεπτών σε πελάτες.Δημιουργώντας το περιεχόμενο της ιστοσελίδας, θα πρέπει να σκεφτόμαστε ότι ο σκοπός μας δεν είναι να γράψουμε διαφημιστικό κείμενο για να έχουμε άμεση πώληση, αλλά κείμενα με ποιοτικό περιεχόμενο, το οποίο θα παρέχει τις πληροφορίες που αναζητά ο επισκέπτης, ώστε να εμπιστευτεί το site σας. Εφόσον εμπιστευτεί την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας, να είστε σίγουροι ότι θα επανέλθει για να διαβάσει νέα σας, θα “σας” κοινοποιήσει στα social media που χρησιμοποιεί και σίγουρα θα έρθει στο ξενοδοχείο σας τουλάχιστον μία φορά. Δεν είναι τυχαίο που όλα τα καλά οργανωμένα ξενοδοχεία έχουν ή συνεργάζονται με ομάδα marketing, η οποία αναλαμβάνει την δημιουργία νέου, ποιοτικού περιεχομένου είτε για την ιστοσελίδα τους είτε για τα social media. Πλέον, εφόσον γνωρίζετε το content marketing, ας φτιάξουμε τη στρατηγική ώστε να εφαρμοστεί στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας.


Η προετοιμασία της στρατηγικής Content Marketing του ξενοδοχείου σας:

1. Κάντε έρευνα για το target group που θέλετε να προσελκύσετε: Μπορεί να φαίνεται κάτι εξαιρετικά απλό ή κάτι που πιστεύετε πως γνωρίζετε γενικά, αλλά είναι πολύ εύκολο να στοχεύσετε σε λάθος κοινό. Ψάξτε όσες περισσότερες πληροφορίες μπορείτε για το κοινό σας. Από ποιες χώρες ψάχνει για ξενοδοχείο της κατηγορίας σας, με τις παροχές σας, την περιοχή που βρίσκεστε. Μάθετε τις ηλικίες των ανθρώπων που αναζητούν στις μηχανές αναζήτησης για ένα ξενοδοχείο σαν το δικό σας. Κάθε δημογραφικό στοιχείο που μπορεί να ανακαλύψετε, θα σας φανεί σίγουρα πολύ χρήσιμο στη δημιουργία περιεχομένου.  

2. Ξεκινήστε την κειμενογράφηση: Τα κείμενά σας θα πρέπει να είναι γραμμένα με απλά και κατανοητά σε όλους. Πρέπει να γράψετε για πράγματα που ενδιαφέρουν το target group σας. Εκτός από τα δωμάτια ή τις παροχές σας, δεν πρέπει να ξεχάσετε να γράψετε άρθρα για τις γύρω δραστηριότητες με τις οποίες μπορούν να ασχοληθούν είτε εντός του ξενοδοχείου είτε στις γύρω περιοχές, εάν κάνουν κράτηση στο ξενοδοχείο σας. Πρέπει να έχετε πάντα στο μυαλό σας ότι το κείμενο που γράφετε, δεν το γράφετε για να το διαβάσει κάποιος επαγγελματίας που πρόκειται να προσλάβετε. Επιπλέον να θυμάστε ότι απαγορεύεται η αντιγραφή-επικόλληση από οποιαδήποτε ιστοσελίδα. Όλες οι μηχανές αναζήτησης επιβραβεύουν τα πρωτότυπα κείμενα, με αποτέλεσμα να τα ανεβάζουν όλο πιο ψηλά στην κατάταξη. Η ποιότητα των κειμένων σας έχει, επίσης, αντίκτυπο στις πληρωμένες διαφημίσεις της Google.  

3. Χρησιμοποιήστε μόνο επαγγελματικές φωτογραφίες: Για την απεικόνιση των χώρων του ξενοδοχείου σας, εννοείται πως πρέπει να επισκεφθεί το χώρο σας επαγγελματίας φωτογράφος. Οι ερασιτεχνικές φωτογραφίες υποβαθμίζουν την ποιότητα υπηρεσιών που αντιλαμβάνεται ο επισκέπτης ότι παρέχετε, με αποτέλεσμα να μην πείθεται να το επισκεφθεί. Ενημερώστε το φωτογράφο με τον οποίον θα συνεργαστείτε ότι χρειάζεστε να έχει ταλέντο στη φωτογραφία και όχι στο photoshop. Στο παρελθόν έχουμε συνεργαστεί με ξενοδοχεία, τα οποία ζήτησαν από το φωτογράφο να επεξεργαστεί πολλές από τις φωτογραφίες, αλλάζοντας χρώμα στους τοίχους ή προσθέτοντας στις φωτογραφίες στοιχεία τα οποία δεν υπήρχαν στην πραγματικότητα. Επενδύστε στο φωτογράφο. Για κείμενα που αφορούν θέματα εκτός του ξενοδοχείου σας, δεν είναι ανάγκη να χρησιμοποιήσετε φωτογράφο, υπάρχουν πάρα πολλές ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες φωτογραφιών, στις οποίες με μία μικρή συνδρομή αποκτάτε πρόσβαση σε χιλιάδες εικόνες.

4. Βρείτε λέξεις που “πουλάνε”: Το ξενοδοχείο σας δεν είναι απλά ένα μέρος για να κοιμηθεί κάποιος το βράδυ. Κατασκευάσατε μία ιστοσελίδα για το ξενοδοχείο σας με σκοπό να παρουσιάζει όλες τις ανέσεις που παρέχετε. Δημιουργήστε μία όμορφη ιστορία, βοηθήστε τους να αποκτήσουν μία εικόνα της εμπειρίας που θα τους προσφέρει το ξενοδοχείο σας. Γνωρίζετε το target group σας, γνωρίζετε τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας και όλους τους χρήστες που σας ακολουθούν στα κοινωνικά δίκτυα. Χρησιμοποιήστε λέξεις από αυτές που ψάχνουν στις μηχανές αναζήτησης!  

5. Μην υπερβάλετε με τις λέξεις-κλειδιά: Είναι καλό η ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας να έχει λέξεις-κλειδιά, αφού οι μηχανές αναζήτησης θα τις φιλτράρουν και θα τις αναδείξουν. Ειδικά αν η εταιρεία που ανέλαβε την κατασκευή της ιστοσελίδας σας έχει προσέξει να μην υπάρχουν τεχνικά προβλήματα, το website σας θα είναι σε θέση να ανέβει στα αποτελέσματα πιο γρήγορα.  Αν όμως υπερβάλετε με τις λέξεις κλειδιά, θα έχετε τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Το κείμενό σας θα μοιάζει σαν να είναι γραμμένο αποκλειστικά για τις μηχανές αναζήτησης και όχι για τους επισκέπτες σας, με συνέπεια αυτό να γίνει αντιληπτό και οι μηχανές να μην σας βοηθήσουν.  

6. Ενημερώνετε τακτικά το blog της ιστοσελίδας σας: Η ιστοσελίδα σας κατασκευάστηκε με ενότητα blog για να ενημερώνεται με νέα άρθρα. Η ανανέωση της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου σας με νέα άρθρα θα σας βοηθήσει όχι μόνο στις μηχανές αναζήτησης, αλλά και στην επιστροφή των επισκεπτών στην ιστοσελίδα σας για να διαβάσουν περισσότερα. Οι ιστοσελίδες που έχουν να ενημερωθούν με νέα άρθρα από την μέρα που κατασκευάστηκαν, δημιουργούν την εντύπωση του “παρατημένου” στους επισκέπτες.   Οι χρήστες του διαδικτύου ταυτίζουν την εικόνα της ιστοσελίδας σας με την επιχείρησή σας. Αν έχετε μία καλά  οργανωμένη ιστοσελίδα, την οποία ενημερώνετε τακτικά, θα σκεφτούν ότι την ίδια επιμέλεια δείχνετε και στο ξενοδοχείο σας και θα σας προτιμήσουν.  

7. Βρείτε θεματολογία που θα συναρπάσει: Έχετε τόσα πολλά να γράψετε στο blog της ιστοσελίδας σας, που το μόνο που δεν πρέπει να σας ανησυχεί είναι η θεματολογία. Γράψτε άρθρα για τοπικές γιορτές, αξιοθέατα, θάλασσες, βουνά, χωριά, εστιατόρια κλπ τα οποία βρίσκονται κοντά στο ξενοδοχείο σας. Γράψτε για τις δραστηριότητες που μπορεί να κάνει ο επισκέπτης, τρέξιμο, περπάτημα στη φύση, ποδηλασία, κωπηλασία ακόμα και τη δυνατότητα να βγάλει όμορφες φωτογραφίες σε μέρη με θέα. Αφού βρήκατε τη θεματολογία, θα πρέπει να σκέφτεστε ότι για να αποτελεσματική η κειμενογράφηση σε ένα site πρέπει να ξεπερνάει τις 400 λέξεις.   

8. Μιλήστε με τους υπεύθυνους κρατήσεων, αυτοί ξέρουν: Οι υπεύθυνοι κρατήσεων πολλές φορές ξέρουν πολύ καλύτερα το ξενοδοχείο από τον καθένα. Ζητήστε τους να σας δώσουν feedback για τις ενέργειές σας. Τι έφερε περισσότερο κόσμο στο ξενοδοχείο, τι “τράβηξε” ή τι δεν ήταν αποτελεσματικό. Κερδίστε το πλεονέκτημα της ολοκληρωμένης γνώσης. Αν έχετε ένα μικρότερο ξενοδοχείο, χωρίς υπεύθυνους κρατήσεων, δεν πειράζει. Συζητήστε με τους ανθρώπους που εργάζονται για εσάς, αναλύστε μαζί τα αποτελέσματα, ώστε να σιγουρευτείτε ότι όλες οι κινήσεις σας οδηγούν στο σωστό δρόμο.  

9. Να είστε πάντα έτοιμοι για αλλαγή στρατηγικής marketing: Εφόσον έχετε τα στατιστικά της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας σας μέσω του Google Analytics, τα στατιστικά των κοινωνικών δικτύων και πραγματοποιείτε τακτικά meetings με την ομάδα σας, το μόνο που μένει είναι να ρωτάτε τον κόσμο που επικοινωνεί μαζί σας για την πληροφορία που τους έπεισε να επικοινωνήσουν μαζί σας.   Αν δείτε ότι από τα κείμενά σας κάποιο δεν έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα, ή ότι το target group σας δεν κάνει τις κρατήσεις που έχετε ως στόχο, μη διστάσετε να κάνετε στροφή στη στρατηγική σας.

Συμπέρασμα: Η κατασκευή μίας ιστοσελίδας με online booking που είναι συνδεδεμένη με όλα τα εργαλεία του internet δεν είναι απαραίτητο ότι θα σας φέρει περισσότερα χρήματα ή περισσότερες κρατήσεις. Αν κινηθείτε χωρίς στρατηγική στηριγμένοι μόνο στις επί πληρωμή online διαφημίσεις χωρίς καμία άλλη ενέργεια, είναι πολύ πιθανό να έχετε κρατήσεις από καλή τύχη ή επειδή πληρώνετε πάρα πολλά χρήματα για να διαφημίζεστε παντού.  


Οργανώστε καλά τη στρατηγική σας και ποτέ μη φοβηθείτε να αναγνωρίσετε ότι σε κάποιο σημείο μπορεί να έχετε κάνει λάθος. Το δυσκολότερο βήμα για έναν decision maker είναι να αποδεχτεί ότι μία απόφασή του δεν έφερε τα αποτελέσματα που πίστευε. Στο παρελθόν συνεργάστηκα με εταιρείες, οι οποίες, παρότι προηγουμένως είχαν πληρώσει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό για τον σχεδιασμό και την κατασκευή της ιστοσελίδας τους, αντιλήφθηκαν έπειτα από 4 μήνες ότι οι συνεργάτες τους δεν ήταν αυτοί που πίστευαν, με αποτέλεσμα να έχουν μία ιστοσελίδα που στην πραγματικότητα δε τους βοήθησε να κάνουν περισσότερες από 3 πωλήσεις. Το ότι αναγνώρισαν γρήγορα το πρόβλημα, τους έδωσε το πλεονέκτημα να κινηθούν πριν ξεκινήσει η high season. Έτσι, κατασκευάσαμε ταχέως την ιστοσελίδα τους, οργανώνοντας τη στρατηγική content marketing στοχευμένα για το target group τους και εντός 3 μηνών επανήλθαν δριμύτεροι, με τις πωλήσεις τους να εκτοξεύονται τελικά σε σημείο που ούτε οι ίδιοι δεν είχαν φανταστεί.

Τέλος, να θυμάστε ότι την τελική πώληση στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας την κάνουν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας και όχι τα εφέ της. Αφιερώστε περισσότερο χρόνο στην έρευνα, λιγότερο στη δημιουργία της στρατηγικής και χρησιμοποιήστε όσα περισσότερα κανάλια επικοινωνίας μπορείτε, με την κατάλληλη κειμενογράφηση στο κάθε κανάλι. Τα κείμενά σας θα πρέπει να είναι διαφορετικά κάθε φορά ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνεστε. Διαφορετικά επικοινωνούμε με τους χρήστες στο site μας, διαφορετικά στο Facebook ή το Twitter και άλλα πράγματα γράφουμε στο LinkedIn.


Δημήτρης Σκουρλής

Founder of emads Internet Solutions
www.emads.gr

 

Μοιραστείτε το

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn