Η δημιουργία βέλτιστων και νέων επαγγελματικών ευκαιριών αποτελεί ίσως τον πρωταρχικό στόχο κάθε υποψήφιου μεταπτυχιακού φοιτητή. Καθώς η αγορά εργασίας εξακολουθεί να παρουσιάζεται από δυσοίωνη μέχρι στάσιμη, μόνο με την απόκτηση επιπρόσθετων και υψηλού επιπέδου γνώσεων και τη συμμετοχή σε διεθνή δίκτυα σχολών, αποφοίτων, και εταιριών, μπορεί κάποιος να βελτιώσει τις προοπτικές της επαγγελματικής του εξέλιξης.
Σε αυτά τα πλαίσια και το κάθε μεταπτυχιακό πρόγραμμα και πανεπιστήμιο/businessschool επιθυμεί σε μία αίτηση να δει αφενός την εμπειρία αφετέρου την ξεκάθαρη προοπτική μίας επιτυχημένης επαγγελματικής πορείας από τον υποψήφιο. Αποφοιτώντας κανείς από ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα αυτομάτως μετατρέπεται σε ζωντανό παράδειγμα του τι μπορεί να πετύχει κανείς έχοντας τα εφόδια που προσφέρει το εν λόγω πρόγραμμα. Επομένως, είναι το κοινό συμφέρον όλων των εμπλεκόμενων πλευρών, να μετατραπεί η καριέρα του κάθε απόφοιτου σε κινητή και αδιαμφισβήτητη διαφήμιση των πλεονεκτημάτων που αποκτά κανείς με την αποφοίτηση.
Για αυτό το λόγο, ένα από τα κύρια ζητούμενα σε κάθε αίτηση είναι να επικοινωνηθεί ξεκάθαρα και με συνοχή, ρεαλισμό, αυτογνωσία, ειλικρίνεια, και λογική το πλάνο καριέρας του υποψήφιου, είτε πρόκειται για αλλαγή κλάδου είτε για προσπάθεια ανέλκυσης στον ίδιο τομέα. Σαφώς ο λόγος παρακολούθησης ενός μεταπτυχιακού δεν είναι αποκλειστικά η επαγγελματική επιτυχία, αλλά σίγουρα αυτή αποτελεί ή τουλάχιστον πρέπει να αποτελεί τον κυριότερο λόγο. Και εάν η ομάδα αξιολόγησης των αιτήσεων δεν πεισθεί ότι υπάρχει όντως πλάνο, το οποίο υπηρετείται και ακολουθείται πιστά και με πρόγραμμα, συνέπεια, και σταθερότητα, τότε τα πρώτα σύννεφα θα συγκεντρωθούν πάνω από την πιθανότητα επιτυχίας της αίτησης.
Είτε πρόκειται για το βιογραφικό είτε για το personalstatement είτε για την προσωπική συνέντευξη, η απάντηση που θα δοθεί στο ερώτημα “Τι επιθυμείς να κάνεις επαγγελματικά μετά την αποφοίτηση” πρέπει να κάνει τη διαφορά και να δίνει την εικόνα ενός συγκροτημένου σχεδίου που δένει αρμονικά με τα μέχρι τώρα πεπραγμένα ή έστω με τα χαρακτηριστικά και τις ικανότητες και εμπειρίες του υποψήφιου που θα λειτουργήσουν ως εφαλτήριο για μία προσπάθεια σε νέο κλάδο και τομέα (πέρα από χώρα, εταιρία, θέση, και αντικείμενο ενδεχομένως).
Συνδυαστικά, ο επαγγελματικός στόχος που θα προβληθεί πρέπει να μπορεί να υποστηριχθεί από το προφίλ του υποψηφίου με τη βοήθεια των γνώσεων, γνωριμιών, εμπειριών, και άλλων εφοδίων που θα αποκτηθούν από το συγκεκριμένο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του συγκεκριμένου πανεπιστημίου/businessschool τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Κοινώς πρέπει να υπάρχει σύνδεση του προφίλ, των στόχων, και της επιλογής προγράμματος όσον αφορά στο σκέλος της αγοράς εργασίας και της επαγγελματικής πορείας.
Εν κατακλείδι, και όπως προείπαμε, κανείς σε ένα πανεπιστήμιο δεν επιθυμεί να εμπιστευθεί το πολυτιμότερο asset που έχει, δηλαδή το brandname του και τον τίτλο ενός από τα προγράμματά του, σε ένα υποψήφιο που αργότερα θα αποτύχει ή θα αποδεικνύει ότι τελικά δεν κατάφερε αυτό που επιθυμούσε παρόλη τη βοήθεια του μεταπτυχιακού. Γιατί, εν τέλει, η παρουσία μεγάλου αριθμού επιτυχημένων επαγγελματικά αποφοίτων ενός πανεπιστημίου σε διεθνές επίπεδο αποτελεί και την πιο έμπρακτη απόδειξη της αξίας και επιτυχίας και του ίδιου του πανεπιστημίου και των προγραμμάτων του.
Κωνσταντίνος Τσουκαλάς, ΜΒΑ
Education Consultant – Admitted!
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.