Σίγουρα το έχετε ακούσει πολλές φορές: Το βιογραφικό είναι η διαφήμιση του εαυτού σας.
Ο υποψήφιος εργοδότης δεν σας γνωρίζει προσωπικά. Επίσης, είναι πιθανό ότι για μία θέση εργασίας θα λάβει πολλά βιογραφικά. Ο δικός σας στόχος είναι να δημιουργήσετε ένα αποτελεσματικό διαφημιστικό έγγραφο της επαγγελματικής σας ικανότητας, το οποίο θα σας ανοίξει το δρόμο για προσωπική κουβέντα, δηλαδή συνέντευξη, με τον εργοδότη.
Για να εξυπηρετεί το βιογραφικό το στόχο του, θα πρέπει κατ’ ελάχιστον να είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες της εκάστοτε αγγελίας, να είναι σύντομο και να εστιάζει στα σημεία που θέλετε να αναδείξετε -και τα οποία ζητάει ο εργοδότης.
Αν θέλετε να δημιουργήσετε την καλύτερη δυνατή πρώτη επαγγελματική εικόνα, προσέξτε τα παρακάτω συχνά λάθη που μπορεί να κάνετε στο βιογραφικό σας σημείωμα.
1. Το βιογραφικό σας βασίζεται σε έτοιμο «άκαμπτο» πρότυπο
Ειδικά όταν κάποιος φτιάχνει για πρώτη φορά το βιογραφικό του, επιλέγει να βασιστεί σε ένα έτοιμο πρότυπο. Σίγουρα δεν είναι κακό να «πατήσουμε» πάνω σε ένα δοκιμασμένο πρότυπο, μόνο όμως εφόσον αυτό ταιριάζει στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά μας.
Για παράδειγμα, αν αναζητάτε την πρώτη σας πραγματική δουλειά και στέλνετε βιογραφικό για μια αγγελία που δεν ζητάει προϋπηρεσία, δεν είναι σωστό να βασιστείτε σε ένα πρότυπο που προτάσσει την επαγγελματική εμπειρία. Μιας και δεν έχετε ουσιαστική προϋπηρεσία, αυτό που θα χρειαστεί να αναδείξετε είναι οι σπουδές σας, οι δεξιότητές σας και ακολούθως θέσεις πρακτικής, μαθητείας ή εθελοντικής εργασίας που πιθανώς είχατε.
Ένα πρότυπο βιογραφικού, κοινό για τις χώρες της Ε.Ε., είναι και το Europass. Δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε το πρότυπο αυτό, παρά μόνο αν ζητείται από τον υποψήφιο εργοδότη.
Το Europass έχει φτιαχτεί έτσι ώστε να περιλαμβάνει όλες τις ενότητες που μπορεί να έχει ένα βιογραφικό, και να καλύπτει όλα τα επαγγέλματα και τους κλάδους. Αν φτιάχνετε για πρώτη φορά βιογραφικό, το πιθανότερο είναι ότι το Europass ότι θα σας μπερδέψει, παρά θα σας βοηθήσει, και τελικά τα καταλήξετε να έχετε ένα πολυσέλιδο βιογραφικό χωρίς αποτελεσματική δομή.
Κρατήστε μόνο τις ενότητες που σας ταιριάζουν, και βάλτε τις σε σειρά ανάλογα με το πού δίνει βάρος η αγγελία (σπουδές-εμπειρία) ή τα δυνατά σας σημεία.
2. Το βιογραφικό σας είναι μεγαλύτερο από 2 σελίδες.
Ιδιαίτερα στις μέρες μας, είναι πολύ πιθανό ότι σε κάθε αγγελία θα σταλούν εκατοντάδες βιογραφικά. Ελάτε στη θέση του στελέχους της επιχείρησης που θα πρέπει να κάνει το πρώτο «ξεκαθάρισμα»: Έχει να διαβάσει τόσα βιογραφικά και συνοδευτικές επιστολές σε λίγο χρόνο, που κατευθείαν θα αποθαρρυνθεί βλέποντας το δικό σας πολυσέλιδο βιογραφικό σημείωμα.
Κάντε τη δουλειά του ευκολότερη, παραμένοντας στην ουσία. Προσαρμόστε το βιογραφικό σας σημείωμα στις απαιτήσεις της αγγελίας, και συνοψίστε τις υπόλοιπες ενότητες.
Αν έχετε περάσει από πολλές θέσεις εργασίας και γράφετε αναλυτικά τι κάνατε σε κάθε δουλειά, περιορίστε την αναφορά σε θέσεις που δεν έχουν συνάφεια με όσα ζητάει η αγγελία, και συνοψίστε τις δεξιότητες και την εμπειρία που αποκτήσατε από αυτές. Με άλλα λόγια, για θέσεις που δεν σχετίζονται με το περιεχόμενο της αγγελίας, μη γράψετε αναλυτικά τα καθήκοντά σας, αλλά περιοριστείτε στη θέση που κατείχατε και τις δεξιότητες που αποκτήσατε ή τις επιτυχίες που είχατε κάθε φορά.
Άλλος τρόπος να συνοψίσετε το βιογραφικό σας είναι να διαγράψετε θέσεις εργασίας που κατείχατε πριν από πολλά χρόνια και οι οποίες ήταν για λίγους μόλις μήνες. Είναι πολύ πιθανό, εξάλλου, ότι οι θέσεις αυτές δεν ανταποκρίνονται στο σημερινό επίπεδο της εμπειρίας και της εξειδίκευσής σας.
Πηγή: http://www.epidotisimag.gr
Επιμέλεια- Ρεπορτάζ: Χρυσοβέργη Ευσταθία.
Υπεύθυνη Γραφείου Τύπου skywalker.gr