Ως φοιτητής, θυμάμαι, περιμέναμε το εβδομαδιαίο φύλλο της εφημερίδας με τις αγγελίες για να ενημερωθούμε σχετικά με τις κενές θέσεις και να στείλουμε το Βιογραφικό μας. Ο παραδοσιακός τρόπος με τον οποίο κάποτε αναζητούσαμε την επόμενη εργασιακή μας στέγη, έχει περάσει, μάλλον ανεπιστρεπτί. Ναι, υπάρχουν ακόμα αυτές οι εφημερίδες, μάλιστα όλο και περισσότερες πλέον βάζουν εξαιρετικά χρήσιμα ειδικά ένθετα για την εργασία, ωστόσο σε καθημερινή βάση, πολλές αγγελίες “κυκλοφορούν” μόνο μέσω διαδικτύου. Αν επιχειρήσει κάποιος να καταγράψει τις ιστοσελίδες που σήμερα δημοσιεύουν Θέσεις Εργασίας, θα διαπιστώσει ότι κατά πάσα πιθανότητα ξεπερνούν τις 50, συμπεριλαμβανομένων και των ηλεκτρονικών εκδόσεων των παραδοσιακών εκείνων εφημερίδων.
Τα SocialMedia, αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης ζωής δε θα μπορούσαν παρά να αποτελούν και εκείνα ένα από τα πιο χρήσιμα εργαλεία προς αυτή την κατεύθυνση. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι αυτό ακριβώς που ορίζει ο τίτλος τους: ένας δυναμικός τρόπος για να δικτυωθούμε και συνεπώς ένα ακόμα σημαντικό όπλο για την Αναζήτηση Εργασίας, το οποίο σίγουρα δε θα πρέπει να αγνοήσουμε. Πώς όμως; Αν για το Linkedin και το Facebook, μπορούμε να βρούμε πληθώρα αναφορών για το πώς να τα χρησιμοποιήσουμε, δεν συμβαίνει το ίδιο και για το Twitter.
Κατά τις αρχές του περασμένου Οκτώβρη, ένας χρήστης του Twitter, o Δημήτρης, είχε μια ιδέα. Δημιούργησε το hashtag #aggeliesergasias, μέσα από το οποίο θα δημοσιεύονταν όλες οι ισχύουσες αγγελίες με σκοπό την ενημέρωση όσο το δυνατόν περισσότερων ανθρώπων που αναζητούν εργασία. Το hashtag ουσιαστικά είναι μία λέξη ή φράση, της οποίας προηγείται μια δίεση (#), που βοηθά στην κατηγοριοποίηση των δημοσιεύσεων. Ο χρήστης κάνοντας κλικ στο hashtag μπορεί να δει tweets του ίδιου θέματος. Εκμεταλλεύτηκε, εν ολίγοις, την αμεσότητα και την δύναμη του συγκεκριμένου μέσου και το κατέστησε ένα δυνατό δίαυλο έκφρασης συλλογικότητας για ένα κοινό σκοπό. Στο Twitter, για τους μη χρήστες του, υπάρχει η δυνατότητα με τη χρήση του Retweet να φτάσει μια ανάρτηση στο χρονολόγιο χιλιάδων χρηστών, όπως ευτυχώς και συνέβη στη συγκεκριμένη περίπτωση.
Άμεσα ο τουιτερόκοσμος ευαισθητοποιήθηκε και κινητοποιήθηκε. Εκατοντάδες αγγελίες δημοσιεύθηκαν με ραγδαία ταχύτητα, εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της Αναζήτησης Εργασίας άρχισαν να αναρτούν χρησιμοποιώντας το #aggeliesergasias.
Και θα ρωτήσει κάποιος, μα καλά, είχε αποτέλεσμα κάτι τέτοιο;
Σήμερα, σχεδόν 5 μήνες μετά, περισσότεροι από 60 άνθρωποι, τουλάχιστον τόσους γνωρίζουμε, βρήκαν την επόμενη δουλειά τους επειδή ενημερώθηκαν μέσα από το Twitter. Αν αναλογιστεί κανείς πως αυτοί οι άνθρωποι πιθανότατα δεν θα είχαν από αλλού την πληροφόρηση για τις θέσεις που διεκδίκησαν, τότε ναι, προφανώς είχε αποτέλεσμα και μάλιστα σημαντικό.
Το hashtag συνεχίζει να υπάρχει. Ένα πραγματικό #success_story συνεχίζεται...
Νίκος Πατσέλης
Σύμβουλος Απασχόλησης, Επιστημονικός Υπεύθυνος της CareerInProgress