Αντικειμενικός σκοπός της συνέντευξης από την πλευρά σας είναι η πρόσληψη. Η πώληση δηλαδή των ικανοτήτων σας και των προσόντων σας, που θα καλύψουν απόλυτα τις ανάγκες της θέσης της υποψήφιας εταιρείας.
Ο εργοδότης σας και το στέλεχος που προσλαμβάνει, προσπαθεί μέσα από τη συνέντευξη, να ελαχιστοποιήσει τους κινδύνους μιας αποτυχημένης πρόσληψης. Προσπαθεί να εκτιμήσει λοιπόν τις δυνατότητές σας, την αποδοτικότητά σας και το πόσο αποτελεσματικοί είστε. Όλοι ξέρουν, ότι όλα τα προβλήματα μπορούν να ξεπεραστούν, αν κάνουν από την αρχή, σωστή επιλογή.
Όλοι προσπαθούν να απομακρύνουν μια μελλοντική αποτυχία, εξαιτίας μιας λανθασμένης πρόσληψης. Όλοι ξέρουν, ότι όλοι λένε ό,τι θέλουν. Εκείνοι που προσλαμβάνουν, πρέπει να διαπιστώσουν αν μπορούν. Αυτό να το θυμάστε πάντα. Επομένως ο εργοδότης, αντιμετωπίζει τη συνέντευξη σαν μια δομημένη συνομιλία.
Σ' αυτή την πρώτη επικοινωνία, με το δυνητικό εργοδότη, να θυμάστε ότι και για εσάς, πρόκειται για μια σκόπιμη επικοινωνία. Μια επικοινωνία που πρέπει να καταλήξει σε πρόσληψη, δηλαδή πώληση των ικανοτήτων σας. Θα πρέπει να γνωρίζετε, ότι αυτή η πρώτη εντύπωση με τον μελλοντικό σας εργοδότη, είναι καθοριστική.
Συνεπώς, δεν υπάρχει δεύτερη ευκαιρία, για να αλλάξετε μια λάθος πρώτη εντύπωση.
Προετοιμασία πριν τη συνέντευξη
Ένα πολύ βασικό στάδιο για να δώσετε μια επιτυχημένη συνέντευξη είναι η προετοιμασία. Προετοιμαστείτε επομένως σωστά. Τι θα πρέπει να γνωρίζετε;
- Τα τυπικά σας και ουσιαστικά σας προσόντα και πως αυτά καλύπτουν τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του υποψηφίου εργοδότη σας.
- Την εταιρεία που θα αποτελέσει το μελλοντικό εργοδότη σας. Τι θα πρέπει να γνωρίζετε γι’ αυτόν;
1. Τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που πουλάει
2. Το μέγεθος και τη χρηματοοικονομική του θέση
3. Το ιστορικό της εταιρίας
4. Τη φήμη της εταιρίας, την αναγνωρισιμότητα και τη θέση που κατέχει στην αγορά
5. Τα προβλήματα και τις ιδιαιτερότητες του κλάδου, ή ακόμη της συγκεκριμένης εταιρείας
6. Τη διεύθυνση της εταιρείας, τον τίτλο και τη θέση αυτού που προσλαμβάνει
7. Ειδικά στοιχεία για τη συνέντευξη:
- Ποιές οι συγκεκριμένες ανάγκες της εταιρείας σε σχέση με τη συγκεκριμένη θέση
- Σε ποιόν θα δώσετε συνέντευξη
- Ποιός ο τρόπος και ο χρόνος της
- Τηλέφωνα της εταιρείας
- Ποιές οι δικές σας ανάγκες και τα ερωτήματα
Η φάση της προετοιμασίας δεν σταματάει εδώ. Για να συγκεντρώσετε αυτές τις πληροφορίες, πολύ πιθανόν να χρειαστεί η διεξαγωγή μιας μικρής έρευνας. Τέτοιου είδους στοιχεία, για επιχειρήσεις που αποτελούν δυνητικούς εργοδότες σας, μπορείτε να αντλήσετε από τον οικονομικό τύπο, από δημοσιεύματα, από δημοσιευμένους ισολογισμούς, από τις διάφορες κλαδικές ετήσιες εκθέσεις καθώς και από διάφορα άλλα άτομα που έχουν γνώση της αγοράς και των εταιρειών.
Φυσικά μέσω του διαδικτύου και κυρίως από το web site της εταιρείας, μπορείτε να αντλήσετε σημαντικές πληροφορίες.
Βασίλειος Γαλάνης
Marketing Manager/Σύμβουλος Επιχειρήσεων
Καθηγητής-Συγγραφέας-Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων