rejoin glovo logo

Η GloVo είναι τρόπος ζωής.

Διασκέδαση, δυνατές φιλίες, γνωριμία με επιστήμονες και καλλιτέχνες έως και ανεύρεση εργασίας είναι μερικοί από τους λόγους που κάνουν τόσους νέους να ακολουθούν τις δράσεις της GloVo. Μια τεράστια παρέα εθελοντών αναλαμβάνει δράση και η Σταυριάννα Χαραλαμποπούλου, υπεύθυνη επικοινωνίας, μας εξηγεί γιατί η GloVo δεν είναι απλά μια εθελοντική οργάνωση αλλά τρόπος ζωής.

  • Η Glovo ξεκίνησε πριν περίπου 2,5 χρόνια από ένα start up weekend. Πως προέκυψε η δημιουργία του και πως φτάσαμε στο σήμερα; - Πoιό κενό ήρθε να καλύψει στον εθελοντικό τομέα;

Η ιδέα ξεκίνησε από δύο ανάγκες. Η μία ανάγκη ήτανε ότι πάρα πολλά παιδιά ηλικίας 18 – 19 - 20 χρονών, ρωτούσαν πώς μπορούν να συμμετάσχουν στα διάφορα events και το δεύτερο κομμάτι ήταν ότι πάρα πολλά events δεν διαχειριζόντουσαν κατάλληλα τους εθελοντές και δεν έβρισκαν τα κατάλληλα άτομα, είτε ποσοτικά είτε ποιοτικά, αλλά και δεν προσέφεραν την ανάλογη εμπειρία.

Από τότε, η GloVo εξελίσσεται και μεγαλώνει συνεχώς. Σήμερα έχει πάνω από 5000 εγγεγραμμένους εθελοντές και περισσότερα από 100 events στο ενεργητικό της.

 

  • Ποιες είναι οι αξίες πάνω στις οποίες βασίζεται η Glovo και πως προωθούνται μέσα από τις δράσεις σας;rejoin glovo foto3

Η συνεργασία, η εμπιστοσύνη και η πίστη στην ομάδα και στις μικρές ή μεγάλες νίκες που μπορούμε να πετύχουμε όλοι μαζί. Είτε πρόκειται για την στελέχωση ενός event είτε για την διοργάνωση των δικών μας δράσεων, αυτές είναι οι αξίες στις οποίες πιστεύουμε και που θέλουμε να μεταφέρουμε και στους εθελοντές μας.

Πριν από κάθε event κάνουμε μία εθελοντική δράση, τα δικά μας 1+1, υπεύθυνη για τα οποία είναι η δική μας Γκαμπριέλα Τελεκφάλβι. Στόχος μας μέσα από τις δράσεις 1+1 είναι αφενός να πετύχουμε ένα ακόμα μεγαλύτερο κοινωνικό αντίκτυπο (1 event + 1 εθελοντική δράση), αλλά και να γνωριστούν οι εθελοντές μεταξύ τους, να συνεργαστούν προς την επίτευξη ενός σκοπού και να νιώσουν, ήδη πριν το event ότι είναι ομάδα και ότι για να είναι καλό το τελικό αποτέλεσμα, όλα τα μέλη της ομάδας είναι ζωτικά, ο καθένας με τον τρόπο του.

  • Η έννοια του εθελοντισμού στην Ελλάδα έχει χάσει τη σημασία του. Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό;

Τα τελευταία χρόνια, ο εθελοντισμός στην Ελλάδα κερδίζει συνεχώς πίσω το χαμένο έδαφος. Οι δυσκολίες της εποχής ωθούν τους ανθρώπους να βοηθήσουν όσο μπορούν, είτε αυτό λέγεται προσφορά ρούχων, είτε λέγεται κοινωνικό μαγείρεμα, είτε λέγεται εθελοντική συμμετοχή και στήριξη ενός event που δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά. Επομένως, ναι, μπορεί ο εθελοντισμός στην Ελλάδα μπορεί να μην χαίρει της εκτίμησης που λαμβάνει στο εξωτερικό, όπου το να είναι ένας νέος εθελοντής είναι πολύ μεγάλο ατού, αλλά οι άνθρωποι έχουν αρχίσει να συνειδητοποιούν ξανά την αξία της προσφοράς, ίσως και γιατί τους κάνει να ξεχνάνε τα δικά τους προβλήματα ασχολούμενοι με των άλλων.

Ειδικά για τους νέους, ο εθελοντισμός αποτελεί μία ευκαιρία να ξεσκάσουν και να ξεφύγουν από την μιζέρια των media του σήμερα, βλέποντας πως δεν είναι όλα μαύρα. Ευκαιρίες υπάρχουν, αρκεί να ψάξεις και να τις εκμεταλλευτείς όταν βρεθούν στον δρόμο σου. Και ο εθελοντισμός είναι μια τεράστια τέτοια ευκαιρία.

  • Πόσες ομάδες λειτουργούν και πόσους εθελοντές είναι εγγεγραμμένοι;

rejoin glovo foto2Αυτή την στιγμή είναι εγγεγραμμένοι στην πλατφόρμα μας 5.584 εθελοντές.

Θυγατρική ομάδα της GloVo είναι η GloVo.4all, μέσω της οποίας προσφέρουμε την δυνατότητα σε άτομα με αναπηρία να γίνουν εθελοντές στα events, εξασφαλίζοντας την ασφάλεια αλλά και την ίση αντιμετώπισή τους, τόσο από την παραγωγή όσο και από το κοινό. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τα άτομα με αναπηρία να ανοιχτούν, να βγουν από το σπίτι τους, να πιστέψουν στον εαυτό και τις ικανότητές τους και να γνωρίσουν νέους ανθρώπους. Παράλληλα, θέλουμε να αλλάξουμε την νοοτροπία που υπάρχει σήμερα στην Ελλάδα και να συνειδητοποιήσει ο κόσμος ότι οι εθελοντές με αναπηρία όχι μόνο δεν υστερούν σε τίποτα σε σχέση με τους εθελοντές μας χωρίς αναπηρία, αλλά μπορούν να προσφέρουν και πολύ περισσότερα. Ιδανικά θα θέλαμε σε 5 χρόνια να μην υπάρχει λόγος ύπαρξης για την GloVo.4all και η συμμετοχή των εθελοντών με αναπηρία στα διάφορα events να θεωρείται κάτι δεδομένο και αυτονόητο.

  • Πως επηρεάζει η Glovo την συνολικότερη ζωή του εθελοντή;

Μέσα από τις δράσεις και τα events της GloVo ο εθελοντής έχει την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με πάρα πολλούς νέους ανθρώπους, eventorganizers, εθελοντές με αναπηρία, ανθρώπους αξιοθαύμαστους για όσα έχουν πετύχει στην ζωή τους και να λάβει κάθε είδους ερεθίσματα από τις νέες εμπειρίες που θα ζήσει.

Όλο αυτό το πακέτο, λοιπόν, δεν μπορεί να αφήσει κάποιον ανεπηρέαστο. Θα ανοίξουν οι ορίζοντές του, θα μάθει να φέρεται σαν επαγγελματίας, θα εμπνευστεί και θα εμπνεύσει, θα δημιουργήσει ένα τεράστιο δίκτυο ανθρώπων, είτε αυτοί είναι φίλοι, είτε είναι eventorganizers, είτε ομιλητές κάποιου συνεδρίου, και κατά συνέπεια αλλάζει πολύ ο τρόπος που βλέπει και αντιμετωπίζει τον κόσμο.

  • Από όλη τη δράση που αναπτύσσεται προκύπτει ότι η ομάδα είναι αυτή που δίνει αξία στην δράση. Γιατί όμως η έννοια της ομάδας είναι το πιο σημαντικό κομμάτι;

Γιατί όσο και να πιστεύεις στον σκοπό και τους στόχους σου, τελικά η ομάδα είναι αυτή που σε εμπνέει, η ομάδα είναι αυτή που σε στηρίζει, η ομάδα είναι αυτή που σε παρακινεί να μην τα παρατήσεις στις δυσκολίες και η ομάδα είναι αυτή που θα μοιραστεί μαζί σου τον ενθουσιασμό σου για κάθε μικρή ή μεγάλη νίκη. Γιατί είναι ανεκτίμητο να έχεις δίπλα σου ανθρώπους, που εκτός από συνεργάτες είναι και φίλοι, και ξέρεις ότι μπορείς να βασιστείς πάνω τους. Γιατί δεν υπάρχει πιο όμορφο πράγμα από το να μοιράζεσαι, ό,τι κι αν είναι αυτό που μοιράζεσαι. Και στην περίπτωσή μας αυτό μπορεί να είναι χαρές, χρόνος, φαγητό και ποτά, αλλά και νεύρα, άγχος και πίεση. Και όταν τα δεύτερα δεν αποσυντονίζουν και δεν απομακρύνουν μία ομάδα, τότε κάτι πάει πολύ καλά.

  • Σε πόσα events έχετε πάρει μέρος μέχρι τώρα και ποια από αυτά είναι τα αξιομνημόνευτα;

Μέχρι σήμερα η GloVo έχει στελεχώσει πάνω από 120 events, με τα πιο μεγάλα από αυτά να είναι το EXITFestival της Σερβίας, το EDENFestival της Σκωτίας, τα MADVideoMusicAwards, το TEDxAthens, και πολλά ακόμη.

  • Πως καλύπτεται τα έξοδα σας;

Η GloVo έχει έσοδα από τα events. Όχι για να δώσουμε τους εθελοντές, αυτό το κάνουμε δωρεάν, αλλά για να διαχειριστούμε τους εθελοντές. Αν ένα event θέλει απλά εθελοντές τους δίνουμε, αλλά αν θέλει να κάνουμε τα πάντα αναλυτικά, τα training μας, τη διαχείριση από πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το event, τότε για αυτή την υπηρεσία πληρωνόμαστε. Και πάλι υπάρχει μια λεπτή γραμμή μεταξύ εθελοντισμού και δωρεάν εργασίας, γι’ αυτό απορρίπτουμε event που δεν θεωρούμε ότι είναι εθελοντισμός. Τα χρήματα που βγαίνουν από εκεί πέρα πάνε κυρίως στο να διοργανώνουμε τις δικές μας εθελοντικές δράσεις, τα δικά μας “Sparks”, καθώς και το ετήσιο συνέδριό μας, το GloVo.Con.

  • Πως μπορεί κάποιος να ενημερωθεί για τις δράσεις σας ή ακόμα και να γίνει μέλος της Glovo;

Μέλος γίνεται κανείς εύκολα μπαίνοντας στην ιστοσελίδα μας και κάνοντας register. Το μόνο που έχει να κάνει είναι να συμπληρώσει μία φόρμα, μία διαδικασία που κρατάει λιγότερο από 5 λεπτά. Στη συνέχεια θα αρχίσει να λαμβάνει τακτικά στο e-mailτου το newsletter μας, με όλα τα eventsπου έχουμε αναλάβει και θα μπορεί να δηλώσει συμμετοχή. Επιπλέον, μπορεί κανείς να ενημερώνεται και από την ιστοσελίδα, από την επιλογή “newevents”, καθώς και από την σελίδα μας στο facebook.

  • Τι σχεδιάζετε στο μέλλον σχετικά με την Glovo;

Στόχος μας είναι να μεγαλώνουμε και να εξελισσόμαστε συνεχώς προς το καλύτερο, να αλλάξουμε νοοτροπίες και να κάνουμε ξανά τον εθελοντισμό ζωτικό κομμάτι της κοινωνίας μας. Στα μακροχρόνια σχέδιά μας είναι να βρούμε κάποια στιγμή έναν χώρο, ένα σπίτι, που θα μας παρέχει όλες τις δυνατότητες και τις ανέσεις που έχουμε ανάγκη για να εκπληρώσουμε αυτούς τους στόχους. Είναι το στοιχείο εκείνο που θα ενισχύσει το έργο μας και θα μας δώσει την απαραίτητη δυναμική για ακόμα μεγαλύτερο κοινωνικό αντίκτυπο.

rejoin glovo foto1

Αποστόλης Ζαβιτσάνος 
Υπεύθυνος Δημοσιογραφικής
Τεκμηρίωσης
rejoin skywalker logo

Μοιραστείτε το

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn