rejoin selfbjgblg

Kατά τη διάρκεια ενός business coaching απευθύνθηκε σε μένα η εξής ερώτηση: «έτσι όπως βλέπεις την επιχείρησή μας μέχρι στιγμής, τι πιστεύεις, πού χωλαίνουμε;». Η απάντησή μου ήταν: «δεν εκπαιδεύετε τους υπαλλήλους σας σε θέματα που αφορούν στην ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων και δεν επενδύετε στο self branding». Με κοίταξαν λίγο περίεργα, γιατί ίσως θα περίμεναν να αναφερόμουν σε θέματα διαδικασιών και οργάνωσης. Αυτά όμως έπονται, όπως θα δούμε και στη συνέχεια του άρθρου.

Η επιχειρησιακή κουλτούρα και το self branding

Μέσα στην απάντησή μου ανέφερα τον όρο «self branding». Ένας όρος πολύ trendy, που πολλές φορές διαχωρίζεται από το business branding. Όμως η επαγγελματική και η προσωπική ζωή είναι αλληλένδετες. Η μελέτη επιχειρήσεων που κατάφεραν να χτίσουν ένα δυνατό brand μας δείχνει ότι πίσω από αυτό υφίσταται μία δυνατή κουλτούρα. Και, για να μπορεί να διαμορφωθεί αυτή η κουλτούρα, θα πρέπει τα άτομα που δουλεύουν μέσα σε μία επιχείρηση, και ουσιαστικά είναι η επιχείρηση, να έχουν ασχοληθεί συνειδητά με το χτίσιμο του προσωπικού τους brand.

Γιατί:

  • Τότε μόνο θα βρίσκονται σε αυτή την επιχείρηση, γιατί πραγματικά ταιριάζουν με αυτή.
  • Τότε μόνο θα συνεργάζονται αρμονικά με τους συνοδοιπόρους τους μιλώντας την ίδια γλώσσα, τόσο τη νοητική, όσο και τη συναισθηματική.
  • Τότε μόνο θα εκφράζονται αυθεντικά βγάζοντας προς τα έξω, προς τους εξωτερικούς πελάτες / συνεργάτες, αυτό που είναι πραγματικά, αυτό που αντιπροσωπεύουν, αυτό που πιστεύουν, αυτό για το οποίο πασχίζουν.
  • Τότε μόνο οι επιχειρήσεις θα είναι ελεύθερες. Δεν θα απαιτείται να εφαρμόζουν αυστηρούς ελέγχους και λεπτομερείς αξιολογήσεις. Δεν θα απαιτείται να περιορίζουν τους ανθρώπους τους και να τους επιβάλλουν συγκεκριμένους κανόνες ως προς τον τρόπο έκθεσής τους στα social media και όχι μόνο.
  • Τότε μόνο θα είναι δυνατόν να δημιουργούνται οριζόντιες ομάδες, οι οποίες θα μπορούν να οργανώνονται και να διαχειρίζονται ιδέες και projects που έχουν αληθινή αξία και δεν στοχεύουν μόνο στο κέρδος.
  • Τότε μόνο θα υπάρχει διαφάνεια. Και οι άνθρωποι σήμερα πλέον την απαιτούν. Σύμφωνα με έρευνα που υλοποιήθηκε στις Η.Π.Α., το 83% των ανθρώπων θεωρεί ότι ο νo 1 λόγος που τους κάνει να εμπιστευτούν μία επιχείρηση είναι πόσο διαφανής και ειλικρινής είναι στο εσωτερικό της, στις διαδικασίες που χρησιμοποιεί, αλλά και στον τρόπο που επικοινωνεί με τον έξω κόσμο. Πόσο διαφανής είναι σε σχέση με την ποιότητα των προϊόντων / υπηρεσιών που παρέχει.

Οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος

Όλα τα προαναφερόμενα αποτελούν κομμάτια του παζλ και συνθέτουν το brand μιας επιχείρησης.

Φανταστείτε ότι έχετε μπροστά σας ένα νόμισμα. Αν στη μια του πλευρά γράφει «brand», τότε στην άλλη θα γράφει «κουλτούρα». Και επειδή ζούμε στην εποχή της ταχύτητας και του διαδικτύου, αυτό το νόμισμα περιστρέφεται συνεχώς με πολύ υψηλή ταχύτητα με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις να βγάζουν προς τα έξω αυτό που είναι, την κουλτούρα τους δηλαδή, θέλοντας και μη.

Αν αυτή η κουλτούρα δεν έχει δημιουργηθεί από ανθρώπους με αυτεπίγνωση, με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη και με θέληση να είναι κύριοι τους εαυτού του, τότε, όσο καλά σχεδιασμένη κι αν είναι η εικόνα της επιχείρησης, το brand της δηλαδή, όσο καλά οργανωμένη κι αν είναι σε επίπεδο διαδικασιών, όσο καλή στρατηγική κι αν έχει αναπτύξει, πάντα με βάση αυτά που θα ήθελε να πετύχει, τότε θα εκτεθεί. Και τότε δεν σώζεται με τίποτα.

Αν θέλετε λοιπόν να έχετε μια επιχείρηση που θα δουλεύει ρολόι, που θα την αγαπούν οι άνθρωποι, που θέλετε και πρέπει να την αγαπούν, δεν έχετε παρά να υποστηρίξετε το χτίσιμο του self branding των εσωτερικών πελατών σας, των ανθρώπων που συνεργάζονται μαζί σας και που συμβάλλουν στην επιχείρησή σας, στη λειτουργία της και τελικά στη δημιουργία του brand της.


 

Δήμητρα Ζερβάκη,
ΕΜΒΑ, PMP, TTT, www.dimitrazervaki.com

Μοιραστείτε το

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn