Rejoin.gr - Επιχειρηματικότητα Άρθρα

epikoinoniaΣύμφωνα με τον ορισμό, επικοινωνία είναι η διαδικασία αποστολής ενός μηνύματος από έναν πομπό σε ένα δέκτη, μέσω ενός κώδικα επικοινωνίας που είναι γνωστός και στους δύο. Η ιδιότητα του πομπού και του δέκτη είναι κάτι που αλλάζει, καθώς οι ρόλοι είναι εναλλασσόμενοι. Οι οργανισμοί, ανάμεσα σ'αυτούς και οι επιχειρήσεις, έχουν ανάγκη την επικοινωνία, καθώς μέσω αυτής μπορεί κανείς να μεταβιβάσει πληροφορίες, ιδέες και σκέψεις με στόχο να προκαλέσει στον δέκτη των μηνυμάτων αντίστοιχα ιδέες, πράξεις και συναισθήματα. Η επικοινωνία στις επιχειρήσεις χωρίζεται σε δύο μεγάλες κατηγορίες, εσωτερική και εξωτερική.

Ειδικά σε περιόδους κρίσεων και έντονων αλλαγών, όπως αυτές που βιώνουμε, η εσωτερική επικοινωνία έχει βαρύνουσα σημασία για τις επιχειρήσεις. Η διοικητική ομάδα αλλά και οι πάσης φύσεως προϊστάμενοι είναι απαραίτητο, έως αναπόφευκτο, να επικοινωνούν και να μοιράζονται με τους υφισταμένους τους την τρέχουσα κατάσταση της επιχείρησης, τις κατευθύνσεις και τις όποιες αλλαγές. Η επικοινωνία συντελεί στο να μειώνει την κακή ψυχολογία και την ανασφάλεια, που είναι κυρίαρχα στοιχεία μέσα στο τρέχον εργασιακό περιβάλλον. Πολύ συχνά όλα αυτά είναι αποτέλεσμα των φημών που κυκλοφορούν στους διαδρόμους. Η ανοιχτή επικοινωνία μπορεί να μειώσει τα φαινόμενα αυτά. Η ενημέρωση μπορεί να γίνεται με τακτικές συναντήσεις, οργανωμένα ενημερωτικά σημειώματα ή όποιο άλλο μέσο ευνοεί την ενημέρωση αλλά και δίνει τη δυνατότητα της ανάδρασης.

Εξίσου σημαντική είναι η επικοινωνία των εργαζόμενων προς την διοικητική ομάδα της επιχείρησης. Αυτό προϋποθέτει, βέβαια, οργανωμένες δομές, κυρίως από το τμήμαHRαλλά και τη γενικότερη διοίκηση. Η πολιτική της “ανοιχτής πόρτας” είναι καλή ευκαιρία να καθιερωθεί, ειδικά αυτή την περίοδο, αρχίζοντας από το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού με επέκταση σε όλα τα επίπεδα. Μία άλλη ιδέα είναι η καθιέρωση κάποιου διαγωνισμού ή “κυτίου ιδεών” όπου κάθε εργαζόμενος θα μπορεί να καταθέτει τις απόψεις τους για τη βελτίωση του κλίματος και της λειτουργίας της επιχείρησης. Ας μην ξεχνάμε ότι κάθε επιχείρηση είναι ένας ζωνταντός οργανισμός, όπου κάθε κύτταρο είναι απαραίτητο.

Χρήστος Λουκάς
Βrand Manager Europa Profil Αλουμίνιο ΑΒΕ

Μοιραστείτε το

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn