Το Facebook είναι παγκοσμίως το πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Αριθμεί περισσότερους από 1 δισεκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο, ενώ έχει περισσότερους από 4.5 εκατομμύρια Έλληνες χρήστες. Επομένως στην ερώτηση "Γιατί να κάνω επαγγελματική σελίδα στο Facebook?" η απάντηση είναι απλή: Γιατί εκεί βρίσκονται οι καταναλωτές!
Η δημιουργία μίας σωστής επαγγελματικής σελίδας βοηθάει τις επιχειρήσεις να κάνουν γνωστό το προϊόν ή την υπηρεσία τους σε στοχευμένο κοινό που τις ενδιαφέρει (εν δυνάμει πελάτες της επιχείρησης) και άρα να αυξήσουν το πελατολόγιο τους ενώ με την επιλογή του κατάλληλου περιεχομένου μπορούν να αυξήσουν την πιστότητα των καταναλωτών τους καθώς και την συχνότητα αγοράς.
Άλλωστε ο τζίρος (που η κάθε επιχείρηση προσδοκά να αυξήσει) είναι στην πραγματικότητα μία εξίσωση:
"Τζίρος=Αριθμός πελατών*Συχνότητα Αγοράς*Μέση Απόδειξη" και με την σωστή χρήση του Facebook μία επιχείρηση μπορεί να επηρεάσει και τους τρεις παράγοντες του γινομένου και άρα και το αποτέλεσμα της εξίσωσης.
Ο μέσος χρήστης στο Facebook έχει κατά μέσο όρο 130 φίλους και έχει κάνει Like κατά μέσο όρο σε 80 σελίδες. Έτσι το τί εμφανίζεται στο newsfeed του χρήστη κάθε φορά που μπαίνει στο facebook καθορίζεται από τον περίφημο αλγόριθμο Edgerank του Facebook.
Ο αλγόριθμος αυτός "μας ευνοεί" αν κάνουμε συχνές αναφορές (ανεβάζουμε ακόμα και καθημερινά posts) και αν οι φίλοι της σελίδας μας είναι ενεργοί και οδηγούνται σε διάδραση ("εκτιμάει" ιδιαίτερα το facebook τα Likes, τα Shares και τα Comments των χρηστών).
Το Facebook δίνει στις επαγγελματικές σελίδες την δυνατότητα για πολύ στοχευμένη διαφήμιση και ταυτόχρονα πολύ φθηνότερη από οποιοδήποτε άλλο Μέσο στο διαδίκτυο.
Οι διαφημίσεις στο Facebook είναι οι πιο στοχευμένες καθώς μπορώ να επιλέξω την διαφήμισή μου να την δουν καταναλωτές με συγκεκριμένα δημογραφικά χαρακτηριστικά και συγκεκριμένα ενδιαφέροντα (το facebook "κατασκοπεύει" τους χρήστες και ξέρει σε ποιές κατηγορίες προϊόντων ή υπηρεσιών έχουν ήδη κάνει Like, τί άρθρα προτιμούν να διαβάζουν κτλ). Επίσης οι ίδιοι οι χρήστες έχουν δηλώσει την ηλικία τους, το μέρος που μένουν, την οικογενειακή κατάστασή τους και έτσι οι εταιρίες έχουν την δυνατότητα να διαφημίζουν τα προϊόντα τους ακριβώς στο κοινό που τους ενδιαφέρει.
Τέλος το περιεχόμενο μιας επαγγελματικής σελίδας πρέπει να είναι τέτοιο ώστε οι φίλοι της σελίδας να μην αισθάνονται ότι διαρκώς προσπαθούμε να "τους πουλήσουμε". Ο χρυσός κανόνας είναι 30% διαφημιστικό περιεχόμενο για τα προϊόντα ή τις προσφορές μας και 70% ενημερωτικό περιεχόμενο, συναφές με την επιχείρησή μας, που ενδιαφέρει τους εν δυνάμει καταναλωτές.
Βίκυ Πέππα
International Marketing Consultant &
Γενική Διευθύντρια A BIT OF GREECE