Όταν αναφερόμαστε στην online αναζήτηση εργασίας το μυαλό των περισσοτέρων πάει δικαιολογημένα στο linkedin. Αποτελεί όμως το linkedin μονοπώλιο στο χώρο της αναζήτησης εργασίας; Σίγουρα όχι! Το twitter, όντας το πιο ευέλικτο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, εξελίχθηκε σε σημαντικό εργαλείο για τον σύγχρονο Job Seeker.
Αν θέλετε όμως να χρησιμοποιήσετε αυτό το υπέροχο και άμεσο Social Medium, θα πρέπει να κάνετε μερικές αλλαγές τόσο στην ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ του προφίλ σας όσο και στον τρόπο ΧΡΗΣΗΣ του συγκεκριμένου κοινωνικού μέσου.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Χρησιμοποιήστε το twitter profile σας σαν μία online, διαδραστική, επαγγελματική κάρτα:
- Username: Τα @Ksanthia_Kaltsa και @Skoteinos_Ippotis μπορεί να σας φέρουν αναγνώριση και Retweets στην twitterόσφαιρα, σίγουρα όμως δε θα εκτιμηθούν από τους δυνητικούς εργοδότες σας. Χρησιμοποιήστε απλά usernames με το ονοματεπώνυμό σας (πχ @TsounisChris).
- Φωτογραφία: Σίγουρα στα μπουζούκια βάλατε το αγαπημένο σας ρούχο και ακόμα πιο σίγουρα το καλοκαιρινό σας μαύρισμα αναδεικνύεται από το μαγιό σε φλούο χρώματα. Γι’αυτό υπάρχει το Instagram. Εδώ χρησιμοποιήστε μία επαγγελματική φωτογραφία: Πορτραίτο, Business ή Business Casual ντύσιμο, Ουδέτερο Background.
- Cover: Άλλη μία ευκαιρία να δώσετε άμεσες πληροφορίες για εσάς. Μην τη χαραμίσετε λοιπόν βάζοντας μία φωτογραφία με τη θέα του μπαλκονιού σας ή ένα βαθιά ‘φιλοσοφημένο’ ρητό που βρήκατε στο internet. Χρησιμοποιήστε μία εικόνα του κλάδου σας ή το λογότυπο από τον φορέα του σημαντικότερου πιστοποιητικού σας (πχ σήμα του ΤΣΜΕΔΕ για τους μηχανικούς).
- Backround: Ομοίως με το Cover. Καλό το μονόχρωμο και ουδέτερο background όμως χάνετε την ευκαιρία να επικοινωνήσετε ακόμα περισσότερες πληροφορίες. Δώστε μία σχηματική απεικόνιση των ικανοτήτων-δραστηριοτήτων σας ή χρησιμοποιήστε τα λογότυπα των ινστιτούτων και των φορέων πιστοποίησής σας.
- Bio: Ίσως το πιο χρήσιμο κομμάτι του προφίλ σας. Μέσα σε 140 χαρακτήρες πρέπει να αναφέρετε: την ιδιότητά σας, τον κλάδο σας, το βαθμό εκπαίδευσής σας καθώς επίσης και τα θέματα για τα οποία tweetάρετε. Επιπλέον, μπορείτε να δώσετε το URL του Blog σας αλλά και τον τόπο διαμονής σας. Έχετε πάντα στο μυαλό σας πως πρόκειται για μία σούπερ-σύνοψη του βιογραφικού σας σημειώματος.
ΧΡΗΣΗ
- Tweets:Tweetάρετε σχετικά με το αντικείμενό σας, νέους νόμους, εξελίξεις του κλάδου ή απλά ενδιαφέροντα άρθρα. Μη διστάζετε να κάνετε Fav και RT τις εταιρείες που σας ενδιαφέρουν.
- #hashtags: Ακολουθήστε τα πιο σημαντικά hashtags για να ενημερώνεστε συνεχώς για τις νέες θέσεις εργασίας αλλά και για τις εξελίξεις στον κλάδο σας. Βασικά παραδείγματα hashtags είναι τα #AggeliesErgasias, #KanonikesDouleies, #Ergasia #Proslipseis ενώ εξίσου σημαντικά είναι και τα hashtags του κλάδου σας όπως πχ #Mixanikos.
- Λίστες: Η συνεχείς ροή του twitter που το κάνει τόσο άμεσο και γρήγορο, μπορεί να κάνει δύσκολη τη ζωή σας στην αναζήτηση εργασίας. Πολλά tweets μπορούν εύκολα να χαθούν μέσα στο ‘θόρυβο’ του timeline. Για να το αποφύγετε αυτό, δημιουργήστε δημόσιες λίστες με τα Jobsites και τις εταιρίες που παρακολουθείτε. Δημιουργήστε ξεχωριστή λίστα για τα Jobsites και ξεχωριστή για τις μεμονωμένες εταιρίες των οποίων οι αγγελίες σας ενδιαφέρουν. Με τον τρόπο αυτό, όχι μόνο φιλτράρετε καλύτερα την προσλαμβάνουσα ενημέρωση αλλά δημιουργείτε μία πιο τακτοποιημένη εικόνα στο δημόσιο προφίλ σας.
- Επικοινωνία: Επικοινωνήστε απευθείας με τις εταιρίες που σας ενδιαφέρουν. Μη διστάζετε να στείλετε στο twitter τους και να ρωτήσετε απευθείας για ανοιχτές θέσεις εργασίας ή σχετικά με άλλα θέματα όπως η εταιρική τους πολιτική για τους εργαζομένους τους κλπ. Επιπλέον, μη διστάζετε να επικοινωνείτε με τα jobsites και να τους ρωτάτε για νέες αγγελίες, προγράμματα (πχ Voucher) ή θέματα του κλάδου που σας ενδιαφέρει. Οι επαγγελματίες του χώρου σίγουρα θα έχουν κάποιες επιπλέον πληροφορίες που εσάς σας διαφεύγουν.
- Σημαντικά πρόσωπα: Επικοινωνήστε απευθείας με σημαντικά πρόσωπα. Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να μη στείλετε σε έναν διευθυντή ή έναν εκπρόσωπο εταιρίας ή οργανισμού. Βρίσκονται στο διαδίκτυο για να επικοινωνήσουν μαζί σας. Τα πρόσωπα αυτά μπορεί να είναι υπουργοί, διευθυντές δημοσίων επιχειρήσεων, διαχειριστές προγραμμάτων ή απλά δημοσιογράφοι και bloggers.
Συνοψίζοντας, η αμεσότητα, η ταχύτητα και η απλότητα του twitter είναι τα βασικά στοιχεία που το καθιστούν τόσο χρήσιμο και αποδοτικό εργαλείο αναζήτησης εργασίας. Φροντίστε την εικόνα του προφίλ σας και επιδείξτε επαγγελματισμό στη χρήση του.
Και να θυμάστε, είστε η εικόνα που δημιουργείτε στους άλλους! Χτίστε τη σωστά…
Χρήστος Τσούνης
Ιδρυτής Jobnews.gr