rejoin sm

Ο νέος  τρόπος κοινωνικοποίησης έχει εισβάλει στις εργασιακές μας αναζητήσεις και στη διερεύνηση της εργασιακής μας καθημερινότητας σε σύγκριση με την υπόλοιπη αγορά εργασίας. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) έχουν γίνει πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής μας ζωής όχι μόνο για προσωπική, αλλά και για επαγγελματική χρήση. Πριν από αυτή την κοινωνικοποίηση των social media βρισκόμασταν στην εποχή όπου ο μόνος τρόπος για να βρούμε μια θέση εργασίας ήταν να βγούμε έξω και να ρωτήσουμε γνωστούς και αγνώστους, να χρησιμοποιήσουμε το τηλέφωνο, στη συνέχεια να στείλουμε e-mail, μέχρι και να δώσουμε κάποια συνέντευξη. Πλέον η αναζήτηση εργασίας έχει αλλάξει χαρακτηριστικά, έχει γίνει πιο άμεση και τεχνολογική.

Κι αν μέχρι τώρα η προσωπική επαφή και το βιογραφικό σημείωμα ήταν αυτά που μας  οδηγούσαν στην πρόσληψη, η εξέλιξη της εποχής δείχνει πως οι καριερίστες προέρχονται από τα social media. Η συνεχής και ενεργή παρουσία στα social media ταιριάζει απόλυτα στη μεταμοντέρνα εκδοχή της αγοράς εργασίας, σύμφωνα με την οποία οι θέσεις εργασίας που υπάρχουν δεν ανήκουν μόνο σε μία ελίτ που μαθαίνει πρώτη και μόνο αυτή τις κενές θέσεις, αλλά μπορούν να γίνουν κτήμα καθενός, υποστηρίζει η Ιρέν Μακ Κόνελ (διευθύντρια εταιρίας ευρέσεως και διαχείρισης εργασίας στην Αυστραλία).

Ιστοσελίδες όπως το Facebook, το Twitter, το LinkedIn, το Google+ δίνουν στους εργοδότες μια γεύση από το ποιοι είμαστε έξω από τα όρια ενός βιογραφικού σημειώματος, μιας συνοδευτικής επιστολής ή μιας συνέντευξης. Παράλληλα δίνουν την ευκαιρία στα άτομα που αναζητούν εργασία να ενημερωθούν για την εταιρία που ενδιαφέρονται. Γενικά οι εταιρίες ανακοινώνουν ευκαιρίες απασχόλησης και καλούν τους υποψηφίους να κάνουν αίτηση για τις θέσεις αυτές. Όσοι αναζητούν εργασία πρέπει να εντοπίσουν τις εταιρίες στις οποίες θα ήθελαν να εργαστούν και στη συνέχεια να δικτυωθούν με στελέχη που εργάζονται σε αυτές κάνοντας αναζήτηση των αντίστοιχων προφίλ online. Επίσης πρέπει σε αυτά τα μέσα να δημιουργήσουν ένα ισχυρό επαγγελματικό προφίλ, το οποίο θα προσελκύσει το ενδιαφέρον εργοδοτών και πιθανές προτάσεις για απασχόληση.

Τι είναι όμως αυτό που ψάχνουν οι εργοδότες μέσα από τα social media των υποψηφίων;

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια άνοδος στο ενδιαφέρον των εργοδοτών για το ψηφιακό προφίλ των υποψηφίων ή, ακόμη καλύτερα, για την online φήμη τους. Οι εργοδότες μπορούν να διακρίνουν εάν πέρα από τα τεχνικά χαρακτηριστικά της ανάλογης θέσης διαθέτουν και την κουλτούρα της εταιρίας τους. Αναζητούν στοιχεία του χαρακτήρα τους. Μέσω της ψηφιακής εικόνας αυτών οι εργοδότες μπορούν να αξιολογήσουν όσο το δυνατόν περισσότερες διαθέσιμες πτυχές.

Ορισμένες πλατφόρμες, όπως το LinkedIn, ειδικεύονται στην επαγγελματική δικτύωση για να βοηθήσουν τους ανθρώπους στην αναζήτηση εργασίας. Οι περισσότεροι από τους ανθρώπους που ψάχνουν δουλειά διαθέτουν κάποιο  λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στα οποία και είναι ενεργοί σε καθημερινή βάση, οπότε γιατί να μην αξιοποιήσουν αυτό τον ενεργό χρόνο παραγωγικά για να βρουν μια νέα δουλειά;

Η Jane Challinor, υπεύθυνη του γραφείου σταδιοδρομίας στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, υποστηρίζει ότι τα social media παρέχουν μία απαράμιλλη ευκαιρία να οικοδομήσουν οι ενδιαφερόμενοι για εργασία ένα ισχυρό προφίλ που προσελκύει εργοδότες.

Γιατί όμως ένας υποψήφιος πρέπει να χρησιμοποιήσει τα social media ως εργαλεία ευρέσεως εργασίας;

Αρχικά παρέχουν ταχύτερη ενημέρωση για τις εξελίξεις στην αγορά εργασίας. Δίνουν πρόσβαση σε μεγαλύτερο όγκο πληροφοριών. Προσφέρουν τη δυνατότητα επαφής με επαγγελματίες που μπορεί, π.χ. λόγω απόστασης, να μην συναντήσουμε ποτέ από κοντά, αλλά να αντλήσουμε από αυτούς στοιχεία χρήσιμα για το επαγγελματικό μας μέλλον. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι οι θέσεις εργασίας στην αγορά κοινοποιούνται πιο γρήγορα στο διαδίκτυο πλέον και έτσι οι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα της άμεσης ενημέρωσης και της ανταπόκρισης.

Η αναζήτηση εργασίας μέσω των social media σημαίνει πως γινόμαστε πιο προσεκτικοί όσον αφορά στο προφίλ του ψηφιακού μας δικτύου, αλλά και του πραγματικού. Εξαρτώμεθα λοιπόν όλο και περισσότερο από αυτά που δημοσιεύουμε στο προφίλ μας, μιας και μέσω αυτών παρουσιάζουμε την προσωπικότητά μας. Εάν, για παράδειγμα, το προφίλ σας επιβεβαιώνει την εκπαίδευση και τα προσόντα σας, εάν δημιουργεί θετικές εντυπώσεις για την προσωπικότητά σας και ταιριάζει στην κουλτούρα της εταιρίας, δείχνει τις επικοινωνιακές σας ικανότητες και έχει τις κατάλληλες συστάσεις, τότε αυξάνονται οι πιθανότητες ο εργοδότης τελικά να σας επιλέξει για τη θέση που σας ενδιαφέρει.

Πώς θα το καταφέρετε όμως αυτό:

Βήμα 1ο: Φροντίστε το προφίλ σας να έχει συμπληρωμένες και πρόσφατα ενημερωμένες όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Μια πρόσφατη επαγγελματική φωτογραφία είναι αυτή που θα τραβήξει το πρώτο βλέμμα. Προσέξτε το περιεχόμενο των αναρτήσεων ή των φωτογραφιών που ανεβάζετε ή επισημαίνετε, όπως και τον σχολιασμό αυτών (συντακτικά, γραμματικά λάθη ή σχόλια άσεμνου περιεχομένου).

Βήμα 2ο: Εντοπίστε τις εταιρίες που σας ενδιαφέρουν. Ερευνήστε όχι μόνο τις ευκαιρίες καριέρας, αλλά και όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες που αφορούν στις δράσεις της εταιρίας, στα δελτία τύπου ή στους υπαλλήλους που αναρτούν στοιχεία. Τσεκάρετε τους λογαριασμούς social media των εταιριών που σας ενδιαφέρουν για να διαπιστώσετε το status και τους τομείς δραστηριοποίησής τους. Με τον τρόπο αυτό θα καταφέρετε να εντάξετε στο cover letter κάποιες χρήσιμες σχετικές λεπτομέρειες, που δεν θα περάσουν απαρατήρητες και θα υπογραμμίσουν πως έχετε κάνει την απαραίτητη έρευνα και είστε κατάλληλα προετοιμασμένοι. Θα μπορέσετε με αυτό τον τρόπο να ξεχωρίσετε από τους υπόλοιπους υποψηφίους αν καταφέρετε να ενσωματώσετε όλες τις κρίσιμες πληροφορίες που βρήκατε κατά την αναζήτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε ένα παραμετροποιημένο και με σαφή στόχευση βιογραφικό, που συνοδεύεται από ένα έξυπνο cover letter.

Βήμα 3ο: Μέσω της σωστής χρήσης των social media μπορείτε να προβάλετε τις επαγγελματικές οργανώσεις στις οποίες ανήκετε, όπως επίσης και να σχολιάσετε εύστοχα, δίνοντας έτσι το παρόν για να σας εντοπίσουν πιο εύκολα, άρθρα που σχετίζονται με τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιείστε. Επιπλέον, με τη συμμετοχή σας σε επαγγελματικά groups που σας ενδιαφέρουν μπορείτε να διαγνώσετε εγκαίρως τις νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν το επόμενο διάστημα.

Βήμα 4ο: Συνεχίστε τη δικτύωση ακόμη κι αν εργάζεστε ήδη κάπου, δεν είναι ανάγκη μόνο οι άνεργοι να αναπτύσσουν το επαγγελματικό προφίλ τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Είναι πολύ σημαντικό να συμμετέχετε σε όλες τις φάσεις της καριέρας σας, γιατί δεν μπορείτε να ξέρετε τι θα συμβεί την επόμενη μέρα, αλλά και γιατί, όσο πιο δημοφιλείς είστε, τόσες περισσότερες ευκαιρίες θα έχετε να διακριθείτε στον τομέα σας.

Η επόμενη ευκαιρία για μια θέση εργασίας μπορεί να είναι προ των πυλών. Ξεκινήστε να διευρύνετε το δίκτυό σας σήμερα κιόλας.


Παρασκευά Ειρήνη,

Account Manager Skywalker.gr

Μοιραστείτε το

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn