rejoin katallhloteros

Να έρχεται στην ώρα του, να φεύγει στην ώρα του, να κάνει όλες τις αρμοδιότητες που του έχουν αναθέσει, να μη δημιουργεί προβλήματα, το γραφείο του να είναι πάντα τακτοποιημένο και να χαμογελάει σε όλους!

Όχι, αυτά δεν είναι τα χαρακτηριστικά του ιδανικού υπαλλήλου.

Αν και η απάντηση μπορεί να διαφέρει από εργοδότη σε εργοδότη, υπάρχει μια κοινή άποψη στο τι ψάχνουμε σε κάθε εργαζόμενο.

Είναι δύσκολο να βρεθεί ο τέλειος υπάλληλος, αλλά μη συμβιβαστείτε με το να προσλάβετε κάποιον μέτριο, γιατί μπορεί να βλάψει την πορεία της επιχείρησής σας.

Ας δούμε μερικά σημαντικά χαρακτηριστικά που πρέπει να ψάχνουμε:

1. Προσλάβετε ανθρώπους που ταιριάζουν στην κουλτούρα της εταιρίας σας και έχουν θετική στάση

Ξέρετε ποιο είναι το μεγαλύτερο κόστος για μια εταιρία παροχής υπηρεσιών; Όχι, δεν είναι το προσωπικό, αλλά το «λάθος προσωπικό» που δεν ταιριάζει με τις αξίες και την κουλτούρα της εταιρίας σας! Το κόστος περιλαμβάνει την απώλεια της παραγωγικότητας και του χρόνου, το κόστος για την πρόσληψη και την εκπαίδευση νέων εργαζομένων και το ηθικό των εργαζομένων που επηρεάζεται αρνητικά.

Εάν ο εργαζόμενος δεν ταιριάζει στην κουλτούρα της εταιρίας, το πιο πιθανό είναι να μην πιστεύει στο προϊόν ή στις υπηρεσίες, στο όραμα και στις αξίες σας και να μην έχει ουσιαστικά κίνητρα για να εργαστεί σε πλήρη δυναμικότητα για την επίτευξη των στόχων του οργανισμού σας. Αν κάποιος δεν ταιριάζει με την κουλτούρα της εταιρίας σας, καλό είναι να μην τον προσλάβετε, ακόμα κι αν έχει όλα τα υπόλοιπα απαιτούμενα χαρακτηριστικά.

Εξίσου σημαντικό είναι να αναζητάτε άτομα που είναι αξιόπιστα και διατηρούν σταθερά θετική στάση απέναντι στην εταιρία, ακόμη και σε δύσκολες καταστάσεις. Ο ιδανικός υπάλληλος διακρίνεται για το εργασιακό του ήθος και την ισχυρή αίσθηση της σωστής συμπεριφοράς, εντός αλλά και εκτός εταιρίας. Επιπλέον, εάν έχει ένα ευαίσθητο θέμα για να συζητήσει, θα το κάνει κατ’ ιδίαν.

2. Προσλάβετε ανθρώπους εξυπνότερους από εσάς και με ομαδικό πνεύμα

Για τις επιχειρήσεις σήμερα, η πρόσληψη έξυπνων ανθρώπων θα πρέπει να είναι μια από τις πιο σημαντικές προτεραιότητες. Ποτέ μην προσλάβετε κάποιον που γνωρίζει λιγότερα από εσάς, όταν πρόκειται για το αντικείμενό του.

Τι θα μπορούσαμε να εννοούμε, όμως, με τον όρο «έξυπνος;»
Πολλοί άνθρωποι είναι καλοί στο θεωρητικό κομμάτι, αλλά δεν αποδίδουν εξίσου καλά στην πράξη. Το σημαντικό είναι να έχουν και τα δύο, αλλά αν αναγκαστείτε να επιλέξετε, μην καταλήξετε στον θεωρητικό. Εάν δεν μπορούν να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους, τότε δεν κάνουν για καμία θέση.

Λένε, πως ένα έξυπνο άτομο έχει την ικανότητα να «σκέφτεται πλαγίως» και να μπορεί να συνδέσει τα κομμάτια του πάζλ, χωρίς πολλή βοήθεια. Ό,τι μαθαίνει σε έναν κλάδο, μπορεί να το εφαρμόσει πολύ εύκολα σε κάποιον άλλο. Ξέρει πώς να εργαστεί σε ένα πολύπλοκο θέμα και να καταλήξει σε μια απλή εξήγηση, χωρίς να συγχέει και όλους τους άλλους στη διαδικασία.
Πολλοί πιστεύουν ότι ένα έξυπνο άτομο έχει ποικίλα ενδιαφέροντα, τα οποία τον βοηθούν να κατανοήσει εύκολα νέες πληροφορίες.

Τέλος, είναι σε θέση να επικεντρωθεί σε κάτι, για μεγάλο χρονικό διάστημα αν χρειαστεί και δεν τα παρατάει μέχρι να επιλύσει το πρόβλημα και να πάρει τα αποτελέσματα που χρειάζονται.

Συνηθίζεται οι έξυπνοι άνθρωποι να είναι πιο ανεξάρτητοι και περισσότερο παραγωγικοί, αλλά ταυτόχρονα γνωρίζουν την αξία της ομαδικότητας. Είναι παίκτες σε μια ομάδα και μπορούν να αναδείξουν τις επιτυχίες τους, αλλά και να επαινέσουν τις επιτυχίες των άλλων.

Εάν δεν προσλαμβάνουμε έξυπνους ανθρώπους, θα καταλήξουμε να χάνουμε το χρόνο μας, με το να παρακολουθούμε στενά το έργο των υπαλλήλων.

3. Προσλάβετε ανθρώπους που μπορούν να πάρουν πρωτοβουλίες

Αν και ο ρόλος του κάθε διευθυντή είναι να παροτρύνει τους υπαλλήλους του, ένας καλός διευθυντής εκτιμά και αναζητά ανθρώπους που δημιουργούν τα δικά τους κίνητρα.
Έχει μεγάλη διαφορά όταν ένας υπάλληλος έχει ένα εσωτερικό κίνητρο, ώστε να οργανώσει καλύτερα τη δουλειά του, σε σχέση με αυτόν που χρειάζεται συνεχή καθοδήγηση για να εκτελέσει καθημερινές δραστηριότητες.

Καθώς μια εταιρία μεγαλώνει, αυξάνονται και τα διαχειριστικά προβλήματα. Σε αυτές τις περιπτώσεις το κλειδί για την επιβίωση και την επιτυχία μιας επιχείρησης είναι οι εργαζόμενοί της. Οι καλοί «managers» επιτρέπουν στους ανθρώπους τους να κάνουν λάθη. Όμως, οι καλοί εργαζόμενοι είναι εκείνοι που, όταν γίνονται λάθη, μαθαίνουν από αυτά, παίρνουν την ευθύνη να τα διορθώσουν, αλλά και να διασφαλίσουν ότι το ίδιο λάθος δεν πρόκειται να επαναληφθεί.

Αν οι εργαζόμενοι σας είναι καλοί στο να δημιουργούν σωστές διαδικασίες και να παίρνουν πρωτοβουλίες, θα κάνουν τη ζωή σας ευκολότερη!

4. Προσλάβετε ανθρώπους «διψασμένους» για δουλειά

Αναζητήστε ανθρώπους που δεν στέκονται στα κατορθώματα του παρελθόντος και πάντα βάζουν υψηλούς στόχους. Αυτά τα άτομα, συνεχώς διαβάζουν βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες, αγαπάνε την εκμάθηση και τους αρέσει να μοιράζονται τη γνώση τους με τους άλλους.

Είναι ανοιχτοί σε νέες ιδέες και νέους τρόπους για την επίλυση παλαιών προβλημάτων. Πάντα ψάχνουν για την καλύτερη λύση και είναι θετικοί στις αλλαγές, με σκοπό να ανέβουν οι ίδιοι αλλά και η εταιρία σε ένα νέο επίπεδο.

Είναι σημαντικό, λοιπόν, να δίνουμε έμφαση στην πρόσληψη ατόμων που είναι «διψασμένοι», διότι προσπαθούν σκληρά για να επιτύχουν και η παραγωγικότητα τους είναι συνήθως πολύ μεγαλύτερη από αυτή ενός καλοπληρωμένου, «over qualified» στελέχους.

5. Τα λεφτά δεν είναι το παν

Μην προσλάβετε έναν άνθρωπο ο οποίος δουλεύει για τα χρήματα, αλλά γιατί αγαπάει αυτό που κάνει.
Ο στόχος του υπαλλήλου δεν πρέπει να είναι η επιβίωσή του, αλλά να αποδίδει καλά στη συγκεκριμένη εργασία και αυτό που κάνει, να το κάνει με αγάπη και πίστη στο όραμα της εταιρίας.

Κάποιος, μπορεί να αγαπάει μια δουλειά που πληρώνεται πολύ λίγο και να μισεί μια δουλειά για την οποία πληρώνεται πολύ καλά. Αλλά όταν αγαπάει αυτό που κάνει, κίνητρό του είναι η επιτυχία, εργάζεται σκληρότερα, σκέφτεται πιο δημιουργικά και κάνει ό,τι χρειάζεται για να ολοκληρώσει την εργασία του.

Μήπως αυτό σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι πρέπει να αμείβονται λιγότερο; Φυσικά και όχι. Αυτό σημαίνει ότι πολλοί εργαζόμενοι αξίζουν κάτι περισσότερο από ένα αξιοπρεπές εισόδημα. Αυτοί οι εργαζόμενοι έχουν άλλα κίνητρα, όπως η αναγνώριση, οι ευκαιρίες για πρόοδο, η απόλαυση ενός καλού εργασιακού περιβάλλοντος.

Εάν όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά υπάρχουν σε κάθε υπάλληλο της εταιρίας σας, η παραγωγικότητα, τα κίνητρα και η ευτυχία θα έρθουν αβίαστα.

Είναι αδύνατο να προσλάβετε τους σωστούς ανθρώπους, αν πρώτα δεν ξέρετε τι ακριβώς ψάχνετε από αυτούς.

Το πρόσωπο μιας εταιρίας είναι οι εργαζόμενοί της. Αυτοί έχουν επαφή με τους πελάτες, αυτοί προωθούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, αυτοί σας εκπροσωπούν καθημερινά!

Η πρόσληψη λάθος ανθρώπων μπορεί να εκτροχιάσει ολόκληρη την επιχείρηση και να την οδηγήσει στην αποτυχία.


Αγγέλα Ανθουλάκη, Co-founder & Υπεύθυνη Ανθρώπινου Δυναμικού και κουλτούρας για τις εταιρίες Papaki ΕΠΕ και Tophost O.E

Μοιραστείτε το

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn