rejoin idea

Έχω μια ιδέα!

Η έκφραση των δημιουργικών αυτών σκέψεων στις συναντήσεις μας ξεκινά συνήθως με τη φράση «έχω μια φοβερή επιχειρηματική ιδέα». Και αυτό πλέον παρατηρείται σε κάθε ηλικιακή ομάδα με οποιοδήποτε background και οποιουδήποτε μορφωτικού επιπέδου. Θα μας βρείτε στα γραφεία μας ή στα γραφεία των ανθρώπων που μας καλούν να συζητάμε την επιχειρηματική ιδέα του 50χρονου «κατά συρροή» επιχειρηματία που ξεκίνησε με ένα απολυτήριο Λυκείου και έφθασε να διευθύνει 4 εταιρίες, την επιχειρηματική ιδέα του 22χρονου φοιτητή του πολυτεχνείου, ο οποίος βρήκε ένα κενό στην αγορά και θέλησε να το καλύψει, αλλά και την ιδέα της 39χρονης μητέρας που το παιδί της πλέον μεγαλώνει και η ίδια νιώθει την ανάγκη να ενταχθεί ξανά στην αγορά και να νιώσει χρήσιμη όχι μόνο στην οικογένειά της, αλλά και σε άλλους δημιουργικούς τομείς.

Πώς υλοποιώ την επιχειρηματική ιδέα μου;

Η τάση αυτή καλλιεργείται από συνθήκες συγκεκριμένες που ισχύουν αυτή τη στιγμή στο οικονομικό περιβάλλον της χώρας που ζούμε και είναι αντικείμενο μελέτης επόμενου άρθρου μας. Υπάρχει όμως μια ερώτηση που θεωρούμε εξαιρετικά σημαντική να λύσουμε σε κάθε τέτοια κουβέντα. Έχω μια φοβερή επιχειρηματική ιδέα, τι κάνω τώρα; Πώς προχωρώ από τη δημιουργική σκέψη στη δημιουργική δράση; Πώς γίνεται να προχωρήσω στην υλοποίηση με σωστά βήματα χωρίς να χάνω χρόνο, κόπο, χρήμα για ζητήματα που δεν θα έπρεπε;

Τη λύση την έχουν δώσει διάφορες μεθοδολογίες ανάπτυξης επιχειρήσεων που έχουν εφαρμοστεί κατά καιρούς ανάλογα με τις συνθήκες της περιοχής και της εποχής. Όμως οι πιο σύγχρονες εξ αυτών έχουν κάποια κοινά σημεία που μπορείς να αξιοποιήσεις άμεσα.

Επιβεβαίωσε την ιδέα σου.  Η ιδέα και το πόσο εκπληκτική, εφαρμόσιμη ή άξια εκατομμυρίων είναι, σίγουρα στα πρώτα στάδιά της, κρίνονται από την υποκειμενική κρίση μας. Πρέπει να επιβεβαιώσεις στο πλαίσιο της αγοράς την αναγκαιότητά της και το αν θα πλήρωνε κάποιος για αυτή. Ρώτα τους φίλους σου, ρώτα τη γειτονιά σου αν θα χρησιμοποιούσαν αυτό που προτείνεις και πόσο θα πλήρωναν για αυτό. Φτιάξε ένα φθηνό website ή μια σελίδα στο Facebook για να οδηγούνται επισκέπτες και να μετράς το ενδιαφέρον τους σε αυτό που προτείνεις. Βγες στον δρόμο και συμπλήρωσε ερωτηματολόγια με τις απαντήσεις των ανθρώπων που συναντάς. Κάθε κίνησή σου πρέπει να επιβεβαιώνει ή να απορρίπτει την ιδέα σου, ώστε να έχεις μετρήσιμη ανταπόκριση.

Βρες ανταγωνιστές.  Ό,τι και να έχεις σκεφτεί, αν είναι τόσο καλό, οι πιθανότητες είναι υπέρ του να το έχει σκεφτεί κάποιος άλλος πριν από σένα. Μπορεί κάποιος αυτή τη στιγμή σε ένα γκαράζ σε κάποιο ορεινό χωρίο της Γερμανίας να δουλεύει ήδη στο πρωτότυπο ή σε μια πρώτη μορφή υλοποίησης της ιδέας που έχεις. Ψάξε στο internet, δες τα σχετικά forums, πήγαινε στα σχετικά events, μίλα με ανθρώπους του χώρου. Όταν βρεις τους έμμεσους ή άμεσους ανταγωνιστές σου, μελέτησέ τους και βρες τι θα μπορούσες να έχεις εσύ ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα απέναντί τους.

Ξεκίνα με λίγα. Μην προσπαθήσεις να φτάσεις την ιδέα σου στην τέλεια μορφή της και έπειτα να τη δώσεις στο κοινό. Φτιάξε μια πρώτη φθηνή μορφή του, δείξε το στον κόσμο και αξιολόγησε την προκύπτουσα ανάδραση. Χρησιμοποίησέ τη για να την εξελίξεις. Μην ξοδέψεις όλο το budget σου για να φθάσεις στην τελειότητα του προϊόντος που έχεις εσύ στο μυαλό σου, γιατί οι πελάτες σου μπορεί να έχουν άλλη άποψη.

Βρες τους κατάλληλους συνεργάτες.  Σίγουρα στις αρχές, όταν θα αναπτύσσεις την ιδέα σου, για πολλούς λόγους θα αναγκαστείς να φορέσεις πολλά καπέλα. Θα είσαι και ο δημιουργός και ο προγραμματιστής και ο γραφίστας και ο διαφημιστής και ο αναλυτής. Όταν θα δεις ότι κάτι δεν το κάνεις αποδοτικά, επένδυσε σε κάποιον άλλο κατάλληλο. Είναι μεγάλη αρετή να ξέρεις πότε να κάνεις πίσω και να αφήνεις άλλο να αναλάβει, ώστε να ξέρεις πως μπορείς να αφοσιωθείς σε αυτό που εσύ κάνεις καλύτερα, αλλά και να έχεις επαγγελματική προσέγγιση και σωστά αποτελέσματα σε νευραλγικούς τομείς όπου η λάθος δική σου αντιμετώπιση θα δημιουργούσε αδιόρθωτα προβλήματα στο μέλλον της ιδέας σου.

Κάνε την ιδέα σου γνωστή.  Βρες το κατάλληλο πλάνο διαφήμισης ή προβολής της ιδέας σου, ώστε να προσελκύσεις τους πρώτους πελάτες σου. Μέσω του πλάνου σου αλλά και των πελατών σου ανοίξου σε ακόμα περισσότερο κόσμο. Το να γίνει γνωστή μια ιδέα δεν έχει μόνο τα οφέλη των πωλήσεων, αλλά και τα οφέλη της ανάδρασης. Το αποτέλεσμα της ιδέας σου, που είναι το προϊόν ή η υπηρεσία, συνεχώς θα αλλάζει βάσει του τι ζητούν οι πελάτες σου. Με το κατάλληλο πλάνο marketing για σένα μπορείς φθηνά και συνολικά να προσεγγίσεις το κατάλληλο κοινό, που θα σε βοηθήσει ώστε να γνωρίσει η ιδέα σου αποδοχή.


Σπύρος Ανδριανός, Σύμβουλος Ανάπτυξης Επιχειρήσεων και Στελεχών

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Μοιραστείτε το

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn