• Έρευνα αγοράς για αναζήτηση εργασίας

Η έρευνα αγοράς, είναι απαραίτητη έτσι ώστε ο υποψήφιος να προσδιορίσει τη ζήτηση αλλά και την προσφορά εργασίας για τον κλάδο που τον ενδιαφέρει. Οι περισσότερες επιχειρήσεις προβλέπουν τις ανάγκες τους και ως εκ τούτου προγραμματίζουν τις ανάγκες τους σε ανθρώπινο δυναμικό. Τα στοιχεία που σαφώς εξετάζουν οι επιχειρήσεις προκειμένου να αξιολογήσουν, πριν προσλάβουν τους υποψηφίους και που θα πρέπει να γνωρίζει ο υποψήφιος εργαζόμενος είναι τα εξής:

    • Η παρούσα θέση του - προϋπηρεσία
    • Η ηλικία του rejoin job search
    • Η προηγούμενη εμπειρία του
    • Οι γνώσεις του και οι δεξιότητές του
    • Η κατάρτιση και η εκπαίδευσή του
    • Η γνώση χειρισμού Η/Υ και εξειδικευμένου software
    • Η γνώση ξένων γλωσσών
    • Τυχόν επιπρόσθετα εφόδια
    • Στοιχεία της προσωπικότητάς του και του χαρακτήρα του

Γνωρίζοντας αυτά τα στοιχεία, ο υποψήφιος εργαζόμενος μπορεί να σταθμίσει τι περιμένουν οι επιχειρήσεις από αυτόν. Επίσης θα πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά με τη μελέτη του ανταγωνισμού, σε σχέση με τη διεκδίκηση μιας θέσης εργασίας και από άλλους υποψηφίους. Μόνο κατά αυτό τον τρόπο μπορεί να είναι ανταγωνιστικός. Αυτό μπορεί να το πετύχει μέσω της δια βίου εκπαίδευσης και μάθησης, προκειμένου να είναι και να παραμένει ανταγωνιστικός.

  • Τοποθέτηση στην αγορά εργασίας

Μετά την υλοποίηση έρευνας, μπορείτε να προχωρήσετε στη στόχευση και την τοποθέτηση σε ένα κλάδο, μια αγορά, κ.λ.π. Εφόσον διαγνώσετε τις απαιτήσεις από την πλευρά των επιχειρήσεων και τις συσχετίσετε με τις δικές σας ικανότητες, δεξιότητες και προσόντα, μπορείτε να εστιάσετε τη δραστηριότητά σας σωστά και να προγραμματίσετε τις δραστηριότητές σας. Προς συμφέρον σας είναι να εμπλακείτε σε τομείς και επιχειρήσεις που θα σας επιτρέπουν να αξιοποιείτε στο μέγιστο το χρόνο σας και τις ικανότητές σας. Η στόχευση πέραν των άλλων είναι το πάντρεμα των δικών σας δυνατών σημείων με τις απατήσεις της θέσης εργασίας. Θα πρέπει να αποφύγετε γενικότερα την εμπλοκή σας σε θέσεις εργασίας οι οποίες δε σας επιτρέπουν να αξιοποιείτε τα προσόντα σας αλλά και σε θέσεις εργασίας στις οποίες είστε λιγότερο ανταγωνιστικοί, λόγω μειωμένων προσόντων ή αδυναμιών.

Να θυμάστε πάντα ότι δεν ψάχνετε απλώς μια δουλειά. Τοποθετείστε σε μια αγορά και μια θέση εργασίας και θα πρέπει να κάνετε την τοποθέτησή σας με τον πιο κατάλληλο τρόπο, απέναντι στον εργοδότη σας και σε εκείνον που σας αξιολογεί.

  • Επιλογή και εντοπισμός ευκαιριών

Μετά τα παραπάνω εύκολα μπορείτε να κάνετε συγκεκριμένες επιλογές. Διαγνώστε συστηματικά ευκαιρίες και παρακολουθήστε διαρκώς τη ζήτηση εργασίας. Οι επιχειρήσεις ακολουθούν συγκεκριμένες μεθόδους για την προσέλκυση του κατάλληλου προσωπικού, τις οποίες θα πρέπει να γνωρίζετε, εφόσον για εσάς αποτελούν σημαντική πηγή πληροφοριών.

Οι μέθοδοι αυτές είναι:

1. Το προσωπικό της επιχείρησης: Πολλές επιχειρήσεις αξιοποιούν το υπάρχον προσωπικό και τα στελέχη τους, για την εξεύρεση νέου προσωπικού. Τις περισσότερες φορές τα στελέχη αυτά γνωστοποιούν σε φίλο τους και γενικότερα στον κύκλο τους την πρόθεση της εταιρίας τους να προσλάβει προσωπικό. Μέλημά σας λοιπόν ως υποψηφίων εργαζομένων είναι να εντάξετε στον κύκλο σας, αποκτώντας επαφές, τους κατάλληλους ανθρώπους. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη συμμετοχή σας σε δραστηριότητες που μπορεί να σας φέρουν σε επαφή με αντίστοιχους ανθρώπους, με τη συμμετοχή σας σε ημερίδες, συνέδρια, σεμινάρια, κ.α.

2. Ο.Α.Ε.Δ. Λόγω της ύπαρξης επιδοτούμενων προγραμμάτων, πολλές επιχειρήσεις προσφεύγουν στον Ο.Α.Ε.Δ. Επομένως η επαφή σας με τα τοπικά καταστήματα του Ο.Α.Ε.Δ. είναι απαραίτητη.

3. Τα H.R. τμήματα / διευθύνσεις των επιχειρήσεων καθώς και εξειδικευμένες επιχειρήσεις προσέλκυσης και αξιολόγησης προσωπικού. Μέσω του διαδικτύου από οργανωμένους καταλόγους, μπορείτε να εντοπίσετε επιχειρήσεις, ακόμη από το δικτυακό τους τόπο, ή στέλνοντας το βιογραφικό σας σε εξειδικευμένες επιχειρήσεις συμβούλων ανθρώπινου δυναμικού.

4. Οι ανακοινώσεις θέσεων σε σχετικές εφημερίδες αγγελιών, και εξειδικευμένα portals δίνοντας προτεραιότητα στα πλαίσια (εφόσον τις περισσότερες φορές αναγράφονται με σαφήνεια, προσόντα, αμοιβές, στοιχεία υπευθύνου) και βεβαίως δευτερεύοντος και τις δωρεάν αγγελίες.

5. Προκηρύξεις του δημοσίου, από σχετικά ΦΕΚ/ΑΣΕΠ

6. Από δικές σας ανακοινώσεις σε εφημερίδες αγγελιών και δωρεάν αγγελιών

7. Από το προσωπικό σας Blog

8. Από την άμεση προσέγγιση εργοδοτών που ο κλάδος των εταιρών τους σας ενδιαφέρει, με την αποστολή βιογραφικού χωρίς εκδήλωση ενδιαφέροντος από την πλευρά της εταιρίας.

9. Από διάφορα εξειδικευμένα sites που σκοπεύουν στη συνάντηση ζήτησης και προσφοράς εργασίας και επιτρέπουν την ηλεκτρονική καταχώρηση του βιογραφικού σας.

10. Με την ενεργό συμμετοχή σας στα Social Media και τη διατήρηση profil στο Linkedin

Βασίλειος Γαλάνης - Marketing Manager / Σύμβουλος Επιχειρήσεων
Καθηγητής- Συγγραφέας-Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων    

 

Μοιραστείτε το

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn