ar8ro cv rejoinΠώς να σχεδιάσετε ένα αποτελεσματικό βιογραφικό σημείωμα

Ο ρόλος του βιογραφικού σημειώματος είναι ιδιαίτερα σημαντικός! Το βιογραφικό κάθε εργαζόμενου, αποτελεί το προωθητικό εργαλείο με το οποίο θα προσεγγίσει τον υποψήφιο εργοδότη. Το βιογραφικό σημείωμα, πολλές φορές χρησιμοποιείται σαν το μέσο, με το οποίο ο εργαζόμενος θα βρει τελικά εργασία. Αυτό αποτελεί μια λανθασμένη αντίληψη. Στην ουσία το βιογραφικό είναι εκείνο το προωθητικό εργαλείο, με το οποίο ο υποψήφιος εργαζόμενος, θα πετύχει την πραγματοποίηση μιας συνέντευξης.

Επομένως αντικειμενικός σκοπός του βιογραφικού, είναι το κλείσιμο της συνέντευξης, με έναν υποψήφιο εργοδότη. Για να πετύχει όμως το στόχο του το βιογραφικό, θα πρέπει να υποκινήσει το ενδιαφέρον του εργοδότη. Με άλλα λόγια το βιογραφικό είναι το μέσο "για να πουλήσουμε τον εαυτό μας". Είναι εκείνο το προωθητικό εργαλείο, που θα μας επιτρέψει να προβάλουμε σωστά τις επαγγελματικές μας ικανότητες και προσόντα. Μόνο με ένα σωστά δομημένο βιογραφικό, ο υποψήφιος εργαζόμενος μπορεί να "εμπορευτεί" με αποτελεσματικό τρόπο, τις γνώσεις του, τις ικανότητές του και τα προσωπικά του επιτεύγματα.

 

  • Τι να προσέξετε
  1. Καθορίστε την αγορά-στόχος σας (δηλαδή τους υποψήφιους εργοδότες) που θα προσεγγίσετε. Προσδιορίστε δηλαδή τις επιχειρήσεις, στις οποίες επιδιώκετε επιρροή. Αυτό σημαίνει ότι ενδεχομένως θα χρειαστείτε περισσότερο από ένα μοτίβα βιογραφικού σημειώματος, ανάλογα την εταιρία και τον κλάδο στον οποίο στοχεύετε σε σχέση με τα προσόντα σας.
  2. Προσπαθείστε να κατανοήσετε πως οι επιχειρήσεις αυτές, φθάνουν σε απόφαση επιλογής.
  3. Προσδιορίστε τον τύπο και την έκταση των πληροφοριών που χρειάζεται να συγκεντρώσετε για την επιχείρηση στην οποία απευθύνεστε.
  4. Να θυμάστε πάντα τον αντικειμενικό σκοπό της επικοινωνίας σας.
  5. Καθορίστε το μήνυμα που θέλετε να επικοινωνήσετε. Η ανάλυση αυτή θα επηρεάσει την τοποθέτησή σας. Η αρχική αυτή προσέγγιση και τοποθέτηση θα πρέπει να είναι ειλικρινείς. Είναι λάθος, στην προσπάθεια ωραιοποίησης, να καταφύγετε σε ψευδείς πληροφορίες.
  6. Αποφασίστε εξ αρχής για την έκταση και τον τρόπο που θα δομήσετε το βιογραφικό σας, έτσι ώστε το βιογραφικό σας να περνά το επιθυμητό μήνυμα. Το βιογραφικό σας σημείωμα με ξεκάθαρο και σαφή τρόπο, θα πρέπει να περνά ένα μόνο μήνυμα, ανάλογα με τη θέση στην οποία στοχεύετε. Μ' άλλα λόγια, ένα βιογραφικό σημείωμα πρέπει να απευθύνεται στη συγκεκριμένη θέση εργασίας. Αν από τη διαδικασία της στόχευσης, προκύψουν τμηματοποίηση της αγοράς και στόχευση σε διαφορετικές κατηγορίες επιχειρήσεων, θα πρέπει να δομήσετε ξεχωριστά βιογραφικά σημειώματα, προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις των θέσεων αυτών. Ο κεντρικός πυρήνας του βιογραφικού σας σημειώματος, θα πρέπει πάντα να προσανατολίζεται σε ένα σαφώς διατυπωμένο στόχο και σε μια συγκεκριμένη εργασία. Η διατύπωση του στόχου, θα πρέπει να στηρίζεται σε εκείνα τα σημεία για τα οποία μπορείτε να ανταποκριθείτε σε μια συγκεκριμένη εργασία.

  • Τί να πετύχετε 
  1. Να υποκινεί και να τραβά την προσοχή του υποψηφίου εργοδότη.
  2. Να υποκινεί το ενδιαφέρον του.
  3. Να υποκινεί την επιθυμία μιας συνάντησης για την συγκεκριμένη θέση εργασίας.
  4. Να δραστηριοποιεί τον αποφασίζοντα

Επομένως θα πρέπει:

  1. Να το διαβάσει κι όχι να αρχειοθετηθεί ως β' προτεραιότητας ή να καταλήξει στο καλάθι των αχρήστων
  2. Να είναι ειλικρινές ώστε να είναι πιστευτό
  3. Να υπενθυμίζει
  4. Να δραστηριοποιεί

 

  • Οργανωθείτε
  1. Χρησιμοποιείστε ένα καλής ποιότητας λευκό χαρτί
  2. Προτιμείστε μια καλή εκτύπωση από ένα inject ή laser printer
  3. Οργανώστε σωστά και σύντομα το βιογραφικό σας
  4. Περιορίστε την έκτασή του από 2-4 σελίδες, ανάλογα με το τι μπορείτε να παρουσιάσετε
  5. Μην περιλαμβάνεται στο βιογραφικό σας πολύ προσωπικά στοιχεία
  6. Χρησιμοποιείστε απλή γλώσσα, όχι ιδιαίτερα τεχνική γιατί μπορεί να μπλοκάρει την επικοινωνία
  7. Αποφύγετε τη χρησιμοποίηση συστάσεων στο βιογραφικό σας (απλά αναφέρτε ότι είναι διαθέσιμες εάν ζητηθούν, εφόσον έχετε εξασφαλίσει τη συγκατάθεση των ατόμων αυτών)
  8. Αποφύγετε φανταχτερά χρώματα, σχέδια, θήκες, κ.λ.π.
  9. Αποφύγετε "εξυπνακίστικους" τίτλους γιατί δεν λειτουργούν θετικά
  10. Εκφράστε την κεντρική ιδέα με λόγια
  11. Μη φοβάστε το μήκος του κειμένου και περιοριστείτε σε μια και μόνο σελίδα. Εξαρτάται από τι επικοινωνείτε. Αν αυτό που θέλετε να μεταφέρετε είναι εύκολα επικοινωνήσιμο, τότε αρκεί ένα μικρό κείμενο. Αν η θέση είναι περίπλοκη και τα προσόντα πολλά, μη διστάσετε να χρησιμοποιήσετε περισσότερες λέξεις. Χρησιμοποιείστε πάντα τον απαραίτητο αριθμό λέξεων και όχι περισσότερες απ' ότι χρειάζεται.
  12. Αναδείξτε τον εαυτό σας, τονίζοντας τις ικανότητές σας. Πουλήστε τα προσόντα που έχετε για τη συγκεκριμένη θέση.
  13. Προσέξτε εκείνα τα σημεία που σχετίζονται με μια συγκεκριμένη εργασία
  14. Τονίστε το όνομά σας εάν είστε ιδιαίτερα γνωστός σε ένα κλάδο
  15. Χρησιμοποιείστε ευανάγνωστες γραμματοσειρές
  16. Παίξτε με την αντίθεση γραμμάτων και φόντου
  17. Μη χρησιμοποιείται μεγάλες γραμμές
  18. Μη δημιουργείτε μονότονες παραγράφους που κουράζουν
  19. Μη χρησιμοποιείται μεγάλους τίτλους. Οι επικεφαλίδες μπορεί αν είναι στο πάνω μέρος ή στο αριστερό μέρος
  20. Μη χρησιμοποιείτε σχέδια και εικόνες γιατί πέραν των άλλων θα κατευθύνουν τον αναγνώστη έξω από το κείμενο. Χρησιμοποιείστε σωστά, παραγράφους, διαστήματα, διαχωρισμούς, σύμβολα, υπογραμμίσεις, σύνταξη και ορθογραφία

Βασίλειος Γαλάνης - Marketing Manager/Σύμβουλος Επιχειρήσεων

Καθηγητής- Συγγραφέας-Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων

Μοιραστείτε το

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn