stratos sotirias rejoinΥΙΟΘΕΤΗΣΤΕ ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

Το νέο πρόγραμμα 'Υιοθετήστε Μια Οικογένεια' γίνεται όλο και πιο 'δημοφιλές' ανάμεσα σε ομάδες συνανθρώπων μας που θέλουν να βοηθήσουν, αντίστοιχα, συνανθρώπους τους με ενεργό τρόπο. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στο να διατηρείται η ανωνυμία και να διασφαλίζεατι η αξιοπρέπεια όσων δέχονται βοήθεια.

Το πρόγραμμα 'Υιοθετήστε Μια Οικογένεια' έχει, στρατηγικά, επιτυχώς ενσωματώσει την εμπλοκή/συμμετοχή αρκετών μη κερδοσκοπικών εταιριών. Ενδεικτικά και αλφαβητικά αναφέρουμε: Friends of Canada (www.friendsofcanada.gr), Newcomers (http://www.newcomersinathens.com) and SAIG (South Africans in Greece)  https://www.facebook.com/groups/14246350062/.

Ιδιώτες, εταιρίες ή οργανώσεις που θέλουν να συμμετέχουν/υποστηρίξουν το πρόγραμμα, να προσφέρουν εθελοντική εργασία ή να μας υποστηρίξουν με οποιονδήποτε άλλον τρόπο, μπορούν να επικοινωνήσουν με τη Λοχαγό Μαρία Κοντή-Γαληνού ή το Λοχαγό Πολύκαρπο Παντελίδη στα τηλέφωνα: 2111821846, 6975728790 ή μέσω mail στο  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Πώς λειτουργεί το πρόγραμμα 'Υιοθετήστε Μια Οικογένεια' 

Αναφορές

Οι περισσότερες από τις υποθέσεις τις οποίες αναλαμβάνουμε έχουν αναφερθεί σε εμάς από φίλους των ανθρώπων που έχουν ανάγκη. Λαμβάνουμε επίσης αναφορές από κοινωνικά ιδρύματα ή άλλες οργανώσεις. Σε πολλές από τις περιπτώσεις, οι άνθρωποι δεν θέλουν να χρησιμοποιήσουν επίσημες οδούς επειδή ντρέπονται.

'Καλλιέργεια' εμπιστοσύνης!

Ζητείται από το άτομο που απευθύνει την αναφορά, να ενημερώσει το συνάνθρωπό μας που χρειάζεται βοήθεια, για την απόλυτη διακριτικότητα της διαδικασίας μας προσφοράς βοήθειας ενώ προετοιμάζεται για συνάντηση γνωριμίας σε χρόνο όπου ο εν δυνάμει αποδέκτης/ες επιλέξει/ουν. Επίσης ενθαρρύνουμε το άτομο που μας απηύθυνε την αναφορά να είναι παρόν στην πρώτη  συνάντηση, που στην ουσία είναι  μια φιλική επίσκεψη. Κατά τη διάρκεια της πρώτης συνάντησης, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε  ένα κλίμα εμπιστοσύνης. Σε κάποιες περιπτώσεις, μπορεί να χρειαστούν πολλές επισκέψεις μέχρι να αποκτήσουν εμπιστοσύνη και νοιώθοντας πλέον άνετα, μιλήσουν ανοιχτά. Ο μόνος λόγος για τον οποίο μπορεί να παραβιασθεί το απόρρητο, είναι εάν η ζωή τους ή η ζωή κάποιου άλλου, κινδυνεύει.

Η πρώτη συνάντηση

Η πρώτη συνάντηση γίνεται, συνήθως, στο σπίτι του αποδέκτη σε ζεστό και φιλικό περιβάλλον. Γίνεται εκτίμηση της κατάστασης και συγκεντρώνονται πληροφορίες σχετικά με τις ανάγκες. Παράλληλα, αναπτύσσεται ένα σχέδιο δράσης  με όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες ανάλογα με την περίπτωση και τις συγκεκριμένες ανάγκες.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στο σχέδιο δράσης δεν καταγράφονται προσωπικά δεδομένα όπως ονόματα, διευθύνσεις ή τηλέφωνα προκειμένου να διασφαλιστεί το απόρρητο.

Θέσπιση προτεραιοτήτων

Οι ανάγκες των ανθρώπων που μας χρειάζονται, ποικίλουν. Πολλές φορές  δεν έχουν ούτε και οι ίδιοι καθορίσει τις προτεραιότητες τους. Ενθαρρύνονται λοιππόν, να θέσουν κάποιες προτεραιότητες προσφέροντάς τους την ευκαιρία να θέσουν 'στόχους' και 'προτεραιότητες' μια διαδικασία που με τη σειρά της, θα τους βοηθήσει να αποκτήσουν αυτοεκτίμηση και 'αίσθηση' σκοπού!

Στόχος μας είναι να στεκόμαστε πλάι σε όσους έχουν ανάγκη, προσφέροντας τη βοήθειά μας σεβόμενοι και ακολουθώντας τους δικούς τους ρυθμούς. Η διαδικασία βέβαια, συμπεριλαμβάνει και την ενημέρωση για τους περιορισμούς από την πλευρά του Στρατού της Σωτηρίας! Δεν είναι πάντα εφικτό, να παρασχεθεί κάθε τι που έχουν ανάγκη.

Χρησιμοποιούμε μια ποικιλία 'εργαλείων' για την κατανόηση και τον προσδιορισμό των ανθρωπίνων αναγκών. Αξιοποιώντας την Πυραμίδα του Maslow η στήριξή μας δεν περιορίζεται μόνο σε βασικά αγαθά όπως φαγητό ή άλλα υλικα΄αγαθά, αλλά εκτείνεται και σε άλλους τομείς όπως η ανάγκη για συναισθηματική, επαφή και ασφάλεια. Πολλοί  άνθρωποι που έχουν χάσει την άνετη ζωή που ζούσαν, αισθάνονται ότι δεν είναι πια κοινωνικά αποδεκτοί και σταδιακά καταλήγουν να βιώνουν κρίσεις κατάθλιψης συχνά περνώντας ατέλειωτες ώρες μελαγχολίας μπροστά ...στην τηλεόραση.

Στη διαδικασία προσφοράς βοήθειας, βεβαιωνόμαστε ότι δεν θα αλλοιώσουμε την εικόνα του αποδέκτη στην κοινότητα που ο ίδιος ζει. Για παράδειγμα, κάποιοι προτιμούν να παίρνουν οι ίδιοι τις δωρεές από το σπίτι κάποιου έμπιστου φίλου ή συγγενή αντί να τους τις αφήνουμε εμείς έξω από την πόρτα τους.

Αναζητώντας Υποστήριξη

Αφού έχουμε θέσει τις προτεραιότητες και έχουμε ετοιμάσει το σχέδιο δράσης, το παρουσιάζουμε στο δίκτυο των υποστηρικτών μας – το οποίο συνεχώς εξαπλώνεται! Και εδώ προσέχουμε να τηρούμε το απόρρητο παρέχοντας απλώς γενικές πληροφορίες και καταλόγους αγαθών που χρειάζονται. Στη συνέχεια, άτομα ή ομάδες πχ φίλων, επιλέγουν να υποστηρίξουν-να 'υιοθετήσουν'- κάποια 'περίπτωση' ορίζοντας παράλληλα και το χρόνο στον οποίο θα εμπλακούν. Ο ρόλος μας σε αυτή την περίπτωση είναι να 'οδηγούμε' προς διευκόλυνση της παροχής αυτής της βοήθειας. 

Έλεγχος

Πραγματοποιούμε συχνές συναντήσεις με τους αποδέκτες βοήθειας. Φροντίζουμε να διασφαλίζουμε, ότι πράγματι παρέχεται η απαραίτητη βοήθεια. Από την αρχή διευκρινίζουμε στους αποδέκτες ότι η βοήθεια έχει κάποιο 'όριο'. Η βοήθεια μπορεί να συμπεριλαμβάνει την ανεύρεση εναλλακτικού τρόπου αντιμετώπισης της κατάστασης. Όπως το να διευκολυνθεί η μετακόμιση σε σπίτι με μικρότερο ενοίκιο ώστε να μπορεί να πληρώνει για φαγητό και τους λογαριασμούς.  Η αποστολή μας έχει ολοκληρωθεί όταν οι αποδέκτες είναι πλέον αυτάρκεις, όταν έχουν ανακτήσει τον Αυτοσεβασμό τους, την Αξιοπρέπεια και την Ελπίδα!

Πηγή: Στρατός Σωτηρίας, www.salvationarmy.gr

Μοιραστείτε το

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn